پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: همان‌طور که نظام جمهوری اسلامی ایران به پیشتازی روحانیت ایجاد شد، بقای نظام نیز وابسته به عملکرد روحانیت و علما است که تا چه اندازه رسالت خود را به نحو احسن انجام دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه مبنی بر انقلابی بودن حوزه‌ها، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه باید انقلابی باشد، زیرا در غیر این صورت نه‌تنها فایده چندانی نخواهند داشت بلکه ممکن است خطر هم ایجاد کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه بصیرت و روحیه انقلابی طلاب از به انحراف کشیده شدن مسیر طلبگی جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: اگر حوزه انقلابی نباشد و طلاب انقلابی تربیت نشود، امکان دارد برخی افراد مباحث انحرافی را در قالب احادیث و روایات به خورد جامعه دهند که جبران این خسارت، بسیار سنگین بوده و به اسلام ضربه وارد می‌کند.

وی خواستار توجه ویژه مسئولان حوزه علمیه به تربیت انقلابی طلاب شد و افزود: باید شالوده فکری علما و طلاب همسو با نظام و انقلاب باشد، به‌گونه‌ای که طلاب به مسئله ولایت‌فقیه اعتقاد قلبی داشته باشند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ولایت‌فقیه اساس نظام است، ازاین‌رو باید این مسئله در بین طلاب موضوعی کاملاً پخته و حل‌شده باشد و در شالوده فکری آن‌ها جای گیرد.

وی اضافه کرد: باید بحث ولایت‌فقیه و اصل ولایت مطلقه فقیه، ریشه، مبنا و دلایل این مباحث به‌صورت علمی در حوزه‌های علمیه بحث شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه باید به‌اندازه لازم و با توجه به سطح طلاب این موضوع را مطرح کنند، چراکه به همان اندازه که موضوعات فقه، اصول و تفسیر در حوزه مهم است، باید به موضوع ولایت‌فقیه نیز پرداخته شود.

وی روحانیان و طلاب را صاحبان اصلی و سربازان نظام خواند و گفت: همان‌طور که نظام جمهوری اسلامی ایران به پیشتازی روحانیت ایجاد شد، بقای نظام نیز وابسته به روحانیت و علما است که تا چه اندازه رسالت خود را به نحو احسن انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha