چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حسین مومنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه در سومین دوره طرح ولایت به فلسفه انقلاب اسلامی پرداخته می شود، گفت: طرح ولایت مبانی فکری جمهوری اسلامی را تبیین و شبهات را در این زمینه برطرف می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» با بیان اینکه امسال سومین دوره طرح ولایت استان اصفهان در حال برگزاری است، اظهار کرد: این اولین دوره ای است که با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان برگزار می شود که در آن معرفت شناسی، خدا شناسی، فلسفه اخلاق، حقوق و سیاست برای طلاب تدریس می شود.

وی با اشاره به اینکه در این دوره تفاوت های فلسفه اسلامی با مکتبهای شرقی و غربی تبیین می شود، تصریح کرد: این دوره شبهات بسیاری در زمینه معرفت شناسی، خداشناسی و فلسفه اخلاق و سیاست و حقوق را پاسخ می دهد

معاون تهذیب و تبلیغ  حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه در این دوره به فلسفه انقلاب اسلامی می پردازیم، یاد آور شد: ما بررسی می کنیم که فلسفه انقلاب اسلامی از کجا آمده و با دیگر فلسفه های حکومت های شرقی و غربی چه تفاوتی دارد.

وی با اشاره به اینکه این دوره ۴۰ روزه  است، خاطرنشان کرد: هر کتابی در ۱۴ جلسه درسی تدریس می شود که ۲ روز در اصفهان و یک روز نیز با حضور در جمع عشایر طلاب به مباحث تبلیغی می پردازند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان افزود: یک سری مباحث در حضور استاد صورت می گیرد، که طلاب شرکت کننده در طرح ولایت با حضور استاد به شبهات پاسخ می دهند که این امر به صورت کارگاهی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این دوره ۶ استاد برای هر کتاب حضور دارند یادآور شد: تعداد ۳۷۰ نفر طلبه ثبت نام اولیه داشته ایم که با مصاحبه های اولیه ۶۰ نفر حضور پیدا کرده و ۵۵ نفر ثبت نام نهایی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی، هدف اصلی از برگزاری این دوره را ساخت عقبه فکری با تبیین مبانی فکری دانست و افزود: طرح ولایت مبانی فکری جمهوری اسلامی را تبیین و شبهات را در این زمینه برطرف می کند در این دوره درس ها کاربردی و به روز است و برخلاف دروس دیگر اینجا افراد شبهات روز را دریافت و پاسخ می دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha