جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ملکی

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: طلاب باید تلاش کنند در مرحله اول تهذیب و خودسازی را در خود بیش‌ازپیش تقویت کنید، چراکه بسیاری از بزرگان و علما و فرهیختگان تربیت‌شده در مکتب امام زمان (عج) خودسازی و تهذیب نفس داشتند که باید آن شخصیت‌های برجسته را الگوی خود قرار دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام مهدی ملکی، در جمع طلاب جدیدالورود حوزه علمیه قزوین ضمن خیرمقدم طلاب به مدرسه امام زمان (عج) گفت: شوخی و روابط عمومی برای هر فردی خوب و پسندیده است، ولی برای یک طلبه نباید افراط وتفریط به همراه داشته باشد، چراکه امروز نگاه مردم و جوانان به رفتار و اخلاق شماست.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: وقتی‌ شما در مدرسه علمیه هستید، باید تلاش کنید در مرحله اول تهذیب و خودسازی را در خود بیش‌ازپیش تقویت کنید، چراکه بسیاری از بزرگان و علما و فرهیختگان تربیت‌شده در مکتب امام زمان (عج) خودسازی و تهذیب نفس داشتند که باید آن شخصیت‌های برجسته را الگوی خود قرار دهید.

وی احترام به والدین را یکی دیگر از آموزه‌های اخلاقی و اسلامی موردتوجه طلاب قرارداد و افزود: آزار رساندن به پدر و مادر جزو گناهان کبیره است و خداوند کسی را که مورد عاق والدین قرار بگیرد بدبخت می‌کند و مورد لعن خدا قرار گرفتن و محروم‌شدن از رحمت خداوند نتیجه آن است.

حجت‌الاسلام ملکی اظهار کرد: کسی که نگاه غضب‌آلود به پدر و مادر خویش کند هرچند که والدین به او ظلم کرده باشند نزد خداوند هیچ‌کدام از نمازهایشان پذیرفته نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه امروز بعضی از عوامل، باعث شده احترام به والدین کمتر شود ازجمله بعضی از سختگیری‌ها و درک نادرست والدین و فرزندان از یکدیگر، بی‌تجربه بودن فرزندان، دلسوزی‌های بی‌مورد، اختلاف سن، فرهنگ و طرز فکرهای غلط که این موارد باعث تنش میان آن‌ها می‌شود.

این استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: دعای خیر والدین از جهان باقی نیز از طریق رضایت خداوند شامل حال فرزندان خواهد شد و اعمال صالح فرزندان موجب می‌شود در حالات خوب و بد والدین در جهان برزخ تأثیر داشته باشد و آنان آثار خوب و بد آن را بینند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha