پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

حوزه/ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ایستادگی و مقاومت را دلیل تعالی و بقای ۴۰ ساله انقلاب دانست و گفت: دشمنان تلاش دارند تا روحیه مقاومت و ایستادگی را در جوانان ما بشکنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدیان در آئین افتتاحیه سومین دوره طرح ولایت مردمی کشور که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن اعلام سلام مقام معظم رهبری به دانشجویان گفت: مقام معظم رهبری طرح ولایت را طرح بسیار ارزشمندی می‌دانند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه نهال طرح ولایت امروز به شجره طیبه این طرح تبدیل‌شده، تصریح کرد: این طرح در دهه ۷۰ با جمع کوچکی شروع شد و هرچه جلوتر رفت، باشکوه‌تر، بالنده‌تر و مؤثرتر شد.

وی افزود: امروز طرح ولایت به‌جایی رسیده که جایگاه اصلی خودش را پیداکرده است، به‌طوری‌که به‌صورت مردمی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان حضور در این طرح را یک توفیق دانست و خاطرنشان کرد: قطعاً حضور در این طرح در کنار حرم مطهر امام رضا (ع) نقطه عطفی در طول عمر یک جوان است.

وی افزود: چنین موقعیتی که هم در کنار حرم مطهر امام رضا (ع) باشید و هم از مباحث ناب بهره ببرید، در جای دیگری پیدا نمی‌کنید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه مدیریت خدا، مدیریتی ولایی و همراه با ولایتی است که باعث خروج انسان از ظلمات به سمت نور است، گفت: خدا نور است و ما را به سمت خودش فرا می‌خواند، به‌طوری‌که پروردگار در قرآن کریم می‌فرماید این نور را به هرکسی که بخواهد، می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه حرم مطهر امام رضا (ع) یکی از مصادیقی است که در آنجا نور خدا وجود دارد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به آموزش‌هایی که در این طرح اجرا می‌شود دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان آشنایی با معارف و مباحث اسلامی را سبب افزایش مسئولیت دانشجویان دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری به یادگیری مضامینی در این طرح که تبدیل به عمل شود، تأکید داشتند.

وی نکته دیگری که بارها مقام معظم رهبری به آن تأکید کردند را پرداختن به بحث‌های معنوی در کنار بحث‌های معرفتی در طرح ولایت برشمرد و اضافه کرد: مقام معظم رهبری حفظ روحیه انقلابی در میان دانشجویان را بسیار مهم می‌دانند، این‌یک شعار سیاسی نیست، بلکه بحث معرفتی است؛ همان‌طور که خداوند در قرآن می‌فرماید، گام قبل از ایمان به خدا، کفر به‌طاغوت است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه حرمت مؤمن از کعبه بالاتر است، ادامه داد: عده‌ای با خدا عناد ندارند، اما ضعف اعتقادی دارند؛ باید با مهربانی فکر آن‌ها را باز کنیم، همچنین یکی از خروجی‌های طرح ولایت باید این باشد که دانشجویان در دانشگاه‌های خود حلقه‌های معرفتی ایجاد کنند.

وی گفت: عده‌ای می‌گویند «با دنیا باید تعامل کرد»، این در حالی است که ما نه‌تنها مخالف با تعامل با دنیا نیستیم، بلکه بیشترین تعامل را با دنیا داریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان با بیان اینکه عده‌ای قطب‌نمای دلشان به سمت آمریکا و اروپا است، اظهار کرد: آن‌ها می‌گویند تنش‌زایی نکنید، این در حالی است که همه تنش‌ها را آمریکا ایجاد می‌کند.

وی گفت: برخی آمریکا را کدخدای دنیا می‌دانند که باید با آن کنار آمد. آقایانی که ما را دعوت به سازش می‌کردند و می‌گفتند، باید هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد، هم چرخ اقتصاد، دیدند که هیچ‌کدام نچرخید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هر جا مقاومت کردیم سربلند بودیم، هر جا کوتاه آمدیم دشمن جریح‌تر شد، متذکر شد: می‌گویند منطقه به ما چه ربطی دارد؟ ما داخل کشور مشکلات خودمان را حل کنیم! عراق و یمن به ما ربطی ندارد. آیا این‌ها فکر می‌کنند از این طریق می‌توانند آمریکا را راضی کنند؟ آمریکا دست از سرما برمی‌دارد؟!

وی ایستادگی و مقاومت را دلیل تعالی و بقای ۴۰ ساله انقلاب دانست و گفت: دشمنان تلاش دارند تا روحیه مقاومت و ایستادگی را  در جوانان ما بشکنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان روحیه مقاومت را عامل حیات، هویت و بقای ایران دانست و افزود: تجربه ۵۰ سال اخیر در دنیا نشان می‌دهد هر فردی در مقابل آمریکا کوتاه آمد ذلیل شد و همه‌چیزش را از دست داد.

وی گفت: روحیه انقلابی یعنی با بصیرت جبهه خودی را از غیرخودی، جریان نفاق را از غیر نفاق و سازش را از مقاومت به‌درستی تشخیص دهیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها متذکر شد: خداوند فرموده است هرکسی برای حفظ دین خدا ایستادگی و مقاومت کند، خدا او را یاری می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha