جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانه خدا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه شهرستان تاکستان گفت: زائران سرزمین وحی در این سفر باید بیشترین بهره را برده و از حضور در آن مکان مقدس به بهترین نحو استفاده نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حمید علی بخشی، در جمع زائران خانه خدا که در مسجد حجتی این شهر، گفت: پیمودن مسیر حساس و با اهمیت حج به عنوان یکی از با شکوه‌ترین مناسک اسلامی برای هر مسلمان است که باید شکرگزارباشد؛ یک زائر سرزمین وحی ضمن برخورداری از سلامت جسمی و استطاعت بدنی به خانه خدا رفته که آرزوی هر مسلمانی است که به آنجا سفر کند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان تاکستان با بیان اینکه باید زائران سرزمین وحی ضمن اتحاد و وحدت، انسجام الگوی مناسب و شایسته برای دیگر زائران باشند، از لحظات معنوی این سفر بیشتر استفاده کرده و خود را در آنجا سیراب نور الهی کنندتصریح کرد، : زائران سرزمین وحی در این سفر باید بیشترین بهره را برده و از حضور در آن مکان مقدس به بهترین نحو استفاده نمایند.

وی افزود: هر ساله در ایام حج مسلمانان کشورهای مختلف جهان و کشور ما به این سرزمین نورانی سفر می‌کنند که در عبودیت و وحدانیت خدا بوده و روبه سوی خدای متعال کرده و از شرک دوری می‌کنند.

حجت الاسلام علی بخشی با بیان اینکه زائران سرزمین وحی به ابعاد وجودی فلسفه حج و چشمه جوشان معارف و احکام نورانی حج آشنایی کامل داشته و به آن عمل کنند،خاطرنشان کرد: آنچه که در حج باید اولویت زائران سرزمین وحی باشد، تقوا و ذکر با معبود بوده که بسیار می‌تواند تأثیرگزار باشد و لازم است زائران سوالات و احکام شرعی را فقط از روحانیون بپرسند و از انجام اعمال خودسرانه پرهیز کنند؛ به علاوه این که حجاج باید خود را ملزم به مطالعه بروشورها و کتاب کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha