پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نماز جمعه

حوزه/ مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌ شرقی از اقامه نماز جمعه در ۳۵ شهر این استان خبر داد.

حجت ‌الاسلام رسول مشهوری مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با بیان این که در ۳۵ شهر استان نماز جمعه برگزار می شود، اظهار داشت: همه این ائمه جمعه یا با حکم مستقیم رهبری تعیین شده و یا با پیشنهاد شورای سیاستگذاری و تائید رهبری انتخاب شده ‌اند.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌ شرقی از اقامه نماز جمعه در ۹۰۰ شهر کشور خبر داد و افزود: تلاش می ‌کنیم مقدمات برپایی نماز جمعه در سایر شهرها را هم فراهم کنیم، برگزاری نماز جمعه در شهرها به هیچ‌ وجه با ملاک شهر، شهرستان و روستا بودن آن منطقه نیست بلکه ملاک مطالبه مردمی است.

وی نهاد نماز جمعه را یک نهاد مردمی دانست و گفت: نماز جمعه به هیچ ‌یک از قوه‌ ها وابستگی ندارد و تحت امر ولی ‌امر مسلمین جهان فعالیت می‌ کند و نماز جمعه از جمله کارهایی است که نیاز به خطیب دارد و بدون اذن ولی ‌فقیه زمان این نماز برگزار نمی ‌شود.

حجت ‌الاسلام  مشهوری با اشاره به اینکه اولین نماز جمعه تبریز در مردادماه سال ۱۳۵۸ توسط آیت ‌الله شهید قاضی طباطبایی برگزار شد، گفت: بعد از شهادت شهید قاضی، آیت ‌الله شهید مدنی، آیت ‌الله مشکینی، آیت ‌الله ملکوتی و آیت ‌الله شبستری و در حال حاضر حجت ‌الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم این وظیفه را در تبریز بر عهده دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha