پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فضای مجازی

حوزه/ معاون تبلیغ و فرهنگی حوزه علمیه استان سمنان گفت: قرارگاه سایبری حوزه علمیه استان سمنان به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه این استان راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم فامیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به اهمیت جایگاه فضای مجازی در کشور، اظهار داشت: قرارگاه سایبری حوزه علمیه استان سمنان به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه این استان راه‌اندازی می‌شود.

معاون تبلیغ و فرهنگی حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه حوزه علمیه به‌عنوان یک دستگاه در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور مطرح است، تصریح کرد: با توجه به جایگاه حوزه علمیه در جامعه و نیز اهمیت فضای مجازی، در زمینه فضای مجازی و فرصت‌ها و تهدیدات این فضا ورود کردیم و قرارگاهی به همت معاونت تبلیغ این استان تشکیل‌شده است.

وی با بیان اینکه در فضای سایبری فرصت‌ها و تهدیدات فراوانی وجود دارد، افزود: راه‌اندازی فضای بصیرت افزایی و تولید محتوای بومی متناسب با هویت ایرانی - اسلامی از جمله برنامه‌های قرارگاه سایبری حوزه علمیه استان سمنان است.

حجت‌الاسلام فامیلی با تأکید بر تخصصی عمل کردن در فضای سایبری خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته رصد، کمیته محتوایی، کمیته فنی و کمیته‌های دیگر و با بصیرت و آگاهی وارد شدن در حوزه سایبری لازمه مواجه با فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال تغییر در سبک زندگی کاربران فضاهای مجازی است، افزود: به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه سمنان و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی از میان طلاب و روحانیون خبره این استان در حوزه فضای مجازی، در قرارگاه سایبری حوزه علمیه در حال تلاش هستیم.

معاون تبلیغ و فرهنگی حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه کارهای ابتدایی راه‌اندازی و تشکیل قرارگاه سایبری حوزه علمیه استان سمنان انجام‌شده است اما به دنبال ثبت رسمی این قرارگاه تحت عنوان یک موسسه هستیم، گفت: تاکنون جلساتی حول محور قرارگاه سایبری حوزه علمیه استان سمنان برگزارشده است و در نشست دوم آن نیز با رأی و نظر کلیه اعضای این قرارگاه «ناصر مؤمنیان» فعال رسانه‌ای و عضو این قرارگاه به‌عنوان دبیر قرارگاه سایبری حوزه علمیه استان سمنان و سخنگو این قرارگاه انتخاب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha