جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مصائبی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از ثبت بیش از ۶ هزار موقوفه و ۲۰ هزار رقبه در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۰۰ مورد وقف جدید از جمله مغازه، خانه و زمین در این اداره کل ثبت شده است، گفت: در سال جاری نیز حدود ۴۰ مورد وقف جدید ثبت شده است.

وی با بیان اینکه احیای موقوفات، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ قرآنی جزو ماموریت های اصلی اوقاف و امور خیریه است، افزود: با توجه به وجود برخی نیازمندی های جدید در جامعه باید نیات واقفان به این سمت سوق یابد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در راستای اجرای نیت واقفان بیش از 600 نفر در استان در قالب «مشهد اولی» به زیارت مرقد امام رضا(ع) اعزام شدند، تصریح کرد: بیش از 200 نفر هم برای اولین بار از محل نیات واقفان به عتبات اعزام شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، حمایت از 2 هزار و 500 دانش آموز نیازمند، اعطای حدود 100 کمک هزینه ازدواج و 200 مورد کمک به بیماران نیازمند را از دیگر اقدام های این اداره کل در عمل به نیات واقفان برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصائبی با اشاره به اینکه جامعه اطلاعاتی تمام موقوفات استان ایجاد شده و در دسترس است، ادامه داد: بیش از 6 هزار موقوفه و 20 هزار رقبه در استان آذربایجان شرقی به ثبت رسیده است.

وی همچنین احیای موقوفات ربع رشیدی و قائم مقام فراهانی را ضروری دانست و گفت: بسیاری از رقبات این موقوفات به عنوان یکی از بزرگترین موقوفات جهان اسلام هنوز احیا نشده و در این زمینه نیاز به کمک و همراهی همه نهادها داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha