پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام فرهاد حسین زاده

حوزه/ مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: نفس کار تبلیغ و فعالیت دینی و فرهنگی طلاب و روحانیان بر اخلاق طلبگی استوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، امروز در نشست مسئولان حوزه علمیه استان، اظهار کرد: جای مرکز پاسخگویی به مسائل دینی و رفع شبهات در استان خالی است، ازاین‌رو باید تلاش شود چنین مرکزی با عاملیّت حوزه علمیه خراسان شمالی دایر شود.

وی همچنین با تأکید بر تقویت همفکری و وحدت و انسجام طلاب مدارس علمیه استان، افزود: راه‌اندازی شورای طلاب خراسان شمالی می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام حسین زاده ادامه داد: افزون بر این باید جلوگیری از ایجاد فاصله فکری بین طلاب جوان و بزرگان حوزه علمیه برنامه‌ریزی و اقدام مناسب داشته باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر فعالیت بیشتر طلاب و روحانیان در فضای مجازی، اظهار کرد: حوزه علمیه باید در فضای مجازی قوی‌تر عمل کند که در این راستا برگزاری کارگاه‌های آموزشی سواد رسانه با بهره‌گیری از اساتید مجرب می‌تواند تأثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام حسین زاده با تأکید بر ضرورت حضور بیشتر طلاب در مسائل فرهنگی شهر و استان، افزود: حضور به هنگام طلاب در مسائل سیاسی و اجتماعی می‌تواند سبب جهت‌دهی مناسب به جریان‌های اجتماعی و سیاسی شود.

وی با اشاره به اهمیت اخلاق در حوزه علمیه، تصریح کرد: نفس کار تبلیغ و فعالیت دینی و فرهنگی طلاب و روحانیان بر اخلاق آخوندی استوار است، از این‌رو، ما هر هفته در مدارس علمیه خراسان شمالی، دروس اخلاق را برگزار می‌کنیم و اخلاق در بطن مجموعه آموزشی حوزه قرار دارد.

مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: در این راستا در طول سال کلاس‌های مختلفی با محوریت منابعی ازجمله صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه با موضوعاتی از قبیل حکومت اسلامی، انقلاب اسلامی، تربیت سیاسی اجتماعی و ... در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار می‌شود.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال است و در سال تحصیلی گذشته حدود دو هزار طلبه در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha