جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نظری

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در مراسم اربعین حسینی سال گذشته، حوزه علمیه قزوین در بخش فرهنگی و رسانه ای فعالیتهای ارزشمند و ماندگاری برای زائرین این حرکت فرهنگی عظیم داشتند که جای تقدیر دارد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام عباس نظری گفت: انصافاً در دو سال  گذشته که این کمیته فرهنگی برای مراسم اربعین حسینی تشکیل‌شده، فعالیت‌های خوب و ارزشمندی در موضوعات فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای انجام‌شده که در این بین نقش تیم رسانه‌ای حوزه علمیه قزوین در این عرصه به‌خوبی مشهود و خوش درخشید.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: فرهنگ عاشورا مملو از ارزش‌های ایثار، شهادت، امربه‌معروف و نهی از منکر، مبارزه با ظلم و ستم است و باید آن را احیا کنیم.

وی افزود: اربعین فرصت بی‌نظیری برای تبیین ارزش‌های دینی و کارهای فرهنگی است تا بتوانیم در زمانی که قومیت‌ها و ادیان مختلف حضور دارند عزت، عظمت و وحدت مسلمانان به‌خوبی به جهانیان نشان داده شود.

حجت‌الاسلام نظری خاطرنشان کرد:  با اقدامات انجام‌شده خوشبختانه کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان قزوین در سال گذشته به‌عنوان نمونه انتخاب شد و امسال نیز با برنامه‌های پیش‌بینی‌شده امیدواریم اقدامات مؤثری انجام دهیم.

وی اظهار کرد: در سال گذشته در اربعین ۲۰۰ مبلغ مذهبی برای حضور در موکب‌ها اعزام شدند و امسال هم برای فرهنگ‌سازی نهضت عاشورا از ظرفیت روحانیون استفاده خواهیم کرد.

دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی قزوین تصریح کرد: در اربعین سال گذشته بیش از 20 هزار بسته فرهنگی میان زائران توزیع شد و امسال پیش‌بینی می‌کنیم 30 هزار بسته فرهنگی در اربعین توزیع شود.

وی بیان کرد:  امسال ۱۲ کمیته تخصصی در ستاد اربعین استان فعال‌شده و هرکدام با انجام وظایف خود برای برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین مشارکت کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha