جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نظری شاهرودی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: رسانه های جمعی باید جو روانی مسموم دشمن در عرصه اقتصاد را خنثی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این که التهابات چندروزه بازار سکه و ارز و برخی دیگر از کالاها، چندان ریشه و منشأ اقتصادی ندارد، بلکه زمینه های روانی و حتی سیاسی دارد، اظهار داشت: این که حالا در شرایط فعلی هر چقدر هم سکه و ارز بفروشیم تاثیر چندانی بر وضعیت اقتصادی ندارد بلکه باید فقط از جهت روانی بتوانیم فضای جامعه را آرام کرده و به خصوص رسانه های جمعی در رفع این التهاب نقش بسیار مهمی دارند.

وی با بیان این که اختصاص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی در شرایط کنونی یک ضرورت است، گفت: اگر حالت روانی تاثیر منفی نگذارد صادرکننده ها باید برای واردات کالاهای اساسی فعال باشند و دولت نیز هوشمندانه در این اوضاع رفتار کند.

رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: اگر چند روزی بگذرد و ما به موعد تحریم های نخست نزدیک شویم و بعد جامعه ببیند که در عمل اتفاق خاصی نیفتاده، بخشی از این حالت روانی فعلی در جامعه رفع می شود.

وی افزود: البته در همین فضا باید ببینیم که رییس جدید بانک مرکزی چه ایده ها و برنامه هایی دارد و چگونه می خواهد سیاست هایش را اجرا کند.

این اقتصاددان حوزوی همچنین بیان داشت: آنچه مسلم است این که دشمنان انقلاب و ملت ایران می خواهند فضای روانی را در عرصه اقتصادی علیه کشور ما فعال نگاه دارند و در این اوضاع رسانه ها باید به شکستن این فضای روانی کاذب که دشمن  را خوشحال می کند به طور جدی کمک کنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha