جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حمید بهرامپور

حوزه/ حجت الاسلام بهرامپور گفت: هیچ کاری با فضیلت‌تر از سربازی امام عصر(عج) و طلبگی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت الاسلام حمید بهرامپور، صبج امروز در جمع طلاب جدیدالورود این حوزه به تبیین بعضی از ویژگی‌های طلبه موفق پرداخت و اظهار داشت: مسیر طلبگی؛ مسیر آسانی نیست، بلکه شرایط مختلفی وجود دارد تا یک نفر بتواند به درجه ای از طلبگی و اجتهاد برسد که احکام الهی را به مردم برساند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج) بیجار، اخلاص را اولین ویژگی بارز طلبه موفق دانست و تصریح کرد: اگر طلبه‌ای اخلاص نداشته باشد، هر علمی که می‌آموزد، برکت ندارد و نمی‌تواند تاثیر لازم را در بین مردم داشته باشد.

وی، طلاب را به همت بلند و اراده راسخ دعوت کرد و افزود: افراد سست و بی اراده در مراحل زندگی پیشرفت نخواهند کرد؛ در طول تاریخ علمای بزرگ و مخصوصا حضرت امام راحل(ره) که پرچم دین و اسلام را در برابر طاغوت برافراشتند، دارای اراده‌ ای قوی بوده‌اند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه نظم در زندگی طلبگی یکی دیگر از رموز موفقیت است، خاطرنشان کرد: طلاب باید در همه مراحل نظم را سرلوحه فعالیت ‌های علمی و تبلیغی خود قرار دهند تا بتوانند به موفقیت برسند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار، اهتمام به نماز شب و انس با حضرت ولی عصر(عج) را برای طلاب ضروری دانست و تاکید کرد: اگر زندگی علمای گذشته را مورد بررسی قرار دهیم می بینیم به شاگردانی که اهل نماز شب نبودند، درس نمی‌گفتند؛ زیرا اگر طلبه‌ای نماز شب نخواند در زندگی طلبگی توفیقی پیدا نمی‌کند.

وی همچنین کسب مهارت و خودسازی و خدمت به جامعه را دو مرحله حساس زندگی طلبگی عنوان کرد و گفت: طلاب باید در مرحله اول به خودسازی بپردازند و در مرحله بعد با کسب مهارت به عرصه ارشاد و هدایت مردم وارد شوند.

حجت الاسلام بهرامپور، در پایان با بیان اینکه «هیچ کاری با فضیلت‌تر از سربازی امام عصر(عج) و طلبگی نیست» به طلاب جدیدالورود توصیه کرد: در تحصیل و فراگیری علوم اهل بیت(ع) جدیت داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha