پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سجاد کاوه

حوزه/معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت خاتم الانبیاء(ص) سنندج گفت: مدارس علمیه باید طلابی تربیت کنند که برای فردا تحول آفرین باشند و بتوانند به درستی شریعت مقدس اسلام را در جامعه پیاده کنند.

حجت‌الاسلام سجاد کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در کردستان، اظهار داشت: امروز جامعه اسلامی نیازمند روحانیون و طلاب انقلابی، پرسشگر، فعال و... است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت خاتم‌الانبیاء(ص) سنندج، گفت: طلبه نباید تنها انرژی فکری خود را بر روی آموختن دروس حوزوی متمرکز کند، بلکه باید روحیه انقلابی گری و بصیرت افزایی خود را هم افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه نیاز امروز جامعه اسلامی طلاب انقلابی و هوشیار است، افزود: امروز با وجود هجمه‌های فرهنگی و سیاسی دشمن، می‌طلبد که طلاب و روحانیون مردم را نسبت به نقشه‌های همیشگی دشمنان اسلام آگاه سازند، لذا حوزه‌های علمیه باید طلابی تربیت کنند که برای فردا تحول‌آفرین باشند و بتوانند که به درست شریعت مقدس اسلام را در جامعه پیاده کنند.

حجت‌الاسلام کاوه با تأکید بر اینکه طلبه بودن وظیفه ای سنگین و البته مبارک است که هرکسی سعادت دست یافتن به آن را پیدا نخواهد کرد، گفت: طلبه بودن، سعادتی است که خداوند به افراد مؤمن، با بصیرت و متقی اعطا می‌فرمایند. لذا طلاب ضمن درک این موضوع باید در دوران تحصیل بتوانند به‌خوبی سه عنصر عمل، علم و تقوا را در خود تقویت نمایند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت خاتم‌الانبیاء(ص) سنندج، اظهار کرد: طلابی که روز اول پا به حوزه علمیه می‌گذارند باید بدانند که در مسیری سخت و البته سعادتمند قدم برداشته‌اند، لذا حرکت در این مسیر باید همواره با تقوا و بصیرت همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه طلبه برای جامعه همانند یک پزشک عمل می‌کند، بیان داشت: همان‌گونه که پزشک بیماری‌های جسمی بیماران را پیدا و درمان می‌کند، طلبه و روحانی نیز نیازها و مشکلات روحی و معنوی افراد جامعه را پیدا کرده و برای آن نسخه‌های دینی می‌پیچید.

حجت‌الاسلام کاوه در پایان سخنان خود اظهار داشت: امیدواریم که طلاب جدیدالورود که هفته گذشته طرح میثاق طلبگی آن‌ها به پایان رسید بتوانند در آینده، روحانیون و طلابی با علم و تقوا باشند و نقش تحول‌آفرینی در جامعه داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha