پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جنگ روانی

حوزه/یکی از مهم ترین عواملی که در خنثی کردن جنگ روانی اخیر دشمن بسیار مهم و موثر است، مطالبه گری به منظور حل مشکلات اقتصادی و لزوم سر و سامان دادن به وضعیت آشفته اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در طول چهار دهه گذشته، یکی از اهداف ثابت و لایتغیر سران کاخ سفید در حوزه سیاست خارجی، تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده به طوری که به تعبیر صریح کارشناسان و تحلیلگران مسایل بین الملل، این ایده و راهبرد هیچ‌گاه از دستورکار ایالات‌متحده خارج نشده است.

البته نیاز به تاکید نیست که در هر برهه زمانی بنابر شرایط و اقتضائات پیش آمده ، تاکتیک و روش خاصی در راستای تحقق آن راهبرد از سوی آمریکایی ها اعمال شده است.

با این وجود ، بسی جالب است که بار دیگر برخی مقامات شاخص آمریکایی اخیراً در اظهاراتی ضدونقیض این ادعا را مطرح کرده اند که این کشور، اراده و برنامه‌ای برای براندازی در ایران ندارد؛ ادعایی که حقیقتاً نه با عملکرد مسئولان فعلی و گذشته آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران همخوانی دارد و نه با رویه قانونگذاری این کشور.

همین چند روز پیش بود که وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی قابل توجه که کارشناسان و تحلیلگران آن را عقب‌نشینی هیئت حاکمه ایالات متحده در مقابل مواضع انقلابی سردار قاسم سلیمانی ارزیابی کردند، اظهار داشت: "هدف واشنگتن، محدود کردن رفتار‌های تهدیدآمیز ایران در منطقه خاورمیانه است و ما به دنبال تغییر رژیم یا فروپاشی ایران نیستیم"

از سوی دیگر در همین روزها به خصوص مقامات کاخ سفید و از جمله دونالد ترامپ از کلید واژه هایی چون "مردم ایران" در ادبیات خاص خود استفاده می کنند و این مساله در کنار عملکرد آن ها نشان می دهد که همچنان آمریکایی ها به دنبال براندازی البته به شیوه های کاملاً مدرن و نیز موج سواری بر شرایط و اوضاع و احوال زمانه هستند به طوری که در مقطع حساس کنونی، آن ها بیش از هر چیز در پی رواج شایعات و القای نااُمیدی در بین مردم ایران خصوصاً نسل جوان آن هستند.

برای مقابله با این توطئه نرم دشمن بی شک باید به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری رجوع کرد و زمینه لازم برای تحقق آن ها را فراهم کرد.

این ماموریت در درجه نخست متوجه دولت است چه آن که رهبر انقلاب چندی پیش در دیدار هیئت دولت، بر لزوم تهیه نقشه راه اقتصاد کشور تاکید کرده و فرمودند: "همه مدیران دولتی باید در مقابل مشکلات با تحرک بیشتر و با احساس مسئولیت مضاعف عمل کنند... تصویر دولت در چشم مردم باید تصویری توانا، کارآمد و تلاشگر باشد، زیرا نفس تلاشگری برای مردم جذاب و امیدوارکننده است."

به هر صورت در شرایطی که دشمن با استفاده حداکثری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به دنبال القای نارضایتی های گسترده در ایران است، وظیفه دولتمردان در ارایه خدمت صادقانه و به خصوص مقابله با شریان های فساد و تبعیض بسیار کلیدی و مهم است.

از سوی دیگر ارایه تصویر درست و واقع بینانه از فضای کشور و همچنین مقابله با زمینه های نااُمیدکننده مردم و جوانان نسبت به آینده، رسالت مهم دیگری است که در این خصوص هم متوجه مسئولان است و هم رسانه های جمعی که پژواک صدای امید حقیقی باشند و البته تریبونی برای انعکاس دردها و مشکلات و مطالبات مردم.

بی شک مطالبه گری درست و به دور از سیاه نمایی در این وضعیت به خصوص با هدف کاستن از مشکلات اقتصادی از جمله عوامل مهمی است که می تواند فتنه و توطئه اخیر دشمن در تشدید جنگ روانی را تا حدود زیادی خنثی کند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha