شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سبک زندگی

حوزه/ کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون گفت: یکی از عوامل مهمی که در جهت دهی به سبک زندگی بسیار اثرگذار است، تولید و پخش برنامه های جذاب تلویزیونی به خصوص در عرصه سریال و آثار نمایشی است.

حجت الاسلام سجاد کریمان مجد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: مدیران و برنامه سازان تلویزیونی باید بتوانند بر اساس همان کلام معروف امام خمینی(ره) مبنی بر این که صدا و سیما دانشگاه عمومی است باید به ارتقای سطح فرهنگ و اصلاح معایب مرتبط با سبک زندگی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: اساساً یکی از رسالت های محوری رسانه و هنر در جامعه اسلامی این است که سبک زندگی افراد جامعه را به سمت مطلوب، هدایت و جهت دهی کند که این مهم البته با ساخت و نمایش آثار سینمایی و تلویزیون جذاب و پرمحتوا میسر است، به خصوص تلویزیون که دسترسی آسان تر و در عین حال مخاطبان بسیار گسترده تری نسبت به سینما دارد.

این کارشناس و محقق حوزوی همچنین بیان داشت: یکی دیگر از مباحث بسیار مهم در این خصوص، توجه به مقوله سواد رسانه ای است که در این باره نیز تلویزیون باید نقش خود را به درستی با تولید و پخش برنامه های آموزشی مناسب و فرهنگ سازی از طریق سریال ها و برنامه های ترکیبی ایفا کند.

وی گفت: آنچه مهم و لازم است این که از همه ظرفیت های تلویزیون در عرصه برنامه سازی باید استفاده کرد و البته خلاقیت و نوآوری و ابتکار را توأم کرد با اصل مخاطب شناسی تا بتوان در رسیدن به اهداف حداکثری موفق بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha