جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زهرا واحدی

مسئول واحد خواهران حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۷۰ نفر از خواهران طلبه جدیدالورود دوره تثبیتی مدارس علمیه استان در دوره آموزشی «طرح تعالی» شرکت کردند.

زهرا واحدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از برگزاری دوره آموزشی «طرح تعالی» ویژه طلاب جدیدالورود دوره تثبیتی مدارس علمیه خواهران استان خبر داد و گفت: این دوره با موضوع آموزش مباحث اعتقادی با شرکت بیش از 170 طلبه خواهر جدیدالورود مدارس علمیه خواهران استان به میزبانی مدرسه فاطمه الزهرا(س) آشخانه برگزار شد.

وی افزود: دوره مزبور با مشارکت مدرسه علمیه الزهرا(س) شیروان، فاطمه الزهرا(س) آشخانه، فاطمیه فاروج و الزهرا(س) گرمه به مدت چهار روز با حضور حجت‌الاسلام عباس محسنی، رئیس هیئت مدیره موسسه به‌سوی بی‌نهایت قم، به‌صورت کارگاهی در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) آشخانه برگزار شد.

واحدی خاطرنشان کرد: دوره آموزشی «طرح تعالی» ویژه طلاب دوره تثبیتی با هدف ارتقای مبانی اعتقادی، توحیدی و پاسخگویی به شبهات طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران استان برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی ادامه داد: در این دوره استاد مدعو در طی 20 جلسه موضوعاتی چون شناخت انسان نسبت به خویشتن، خدا و جهان پیرامون، شناخت نعمت‌های ظاهری و باطنی، نقش مناسک و معارف الهی در راه تکامل انسان‌ها و شناخت موانع مسیر سعادت و راه‌های مقابله با این موانع را ارائه کرد.

واحدی اضافه کرد: آیین اختتامیه طرح تعالی با حضور حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه شهر آشخانه و اهدای جوایز به 12 نفر از برگزیدگان دوره برگزار شد.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال است و در سال تحصیلی پیش رو حدود دو هزار و 700 طلبه در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha