جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

​حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: همه ما امروز در قبال جامعه و اتفاقاتی که در آن روی می دهد به نوعی مسئولیم.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، با اشاره به این که همه ما امروز در قبال جامعه و اتفاقاتی که در آن روی می دهد به نوعی مسئولیم، گفت: در دین مقدس اسلام آمده که نجات یک فرد نجات یک ملت است.

مدیر حوزه علمیه کردستان ادامه داد: روحانیت و به ویژه مبلغین که حضوری مستمر و همیشگی در جامعه دارند می توانند نقش تاثیرگذاری در بحث هدایت جامعه در مسیر صراط مستقیم داشته باشند، از این رو همیشه تاکید می شود که مبلغان دینی که در بین جامعه و سطوح مختلف اجتماع قرار دارند باید از تجربه والایی برخوردار باشند، زیرا می توانند جامعه را از پرتگاه های موجود برحذر دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هدایت جامعه کاری بسیار تخصصی و دقیق محسوب می شود، افزود: حوزه های علمیه باید طلاب و روحانیونی را برای امر تبلیغ رهسپار جامعه کنند که  بتوانند به سؤالات و شبهات با بینه کافی و کامل پاسخ دهند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: خوشبختانه حوزه علمیه کردستان سال گذشته و امسال، در بحث مبلغان حوزوی و اعزام آنها به مناطق مختلف استان فیلترهای زیادی را مدنظر گرفته و روحانیونی که هم اکنون در امر تبلیغ و... در سطح منطقه حضور دارند، از نظر علمی، تقوا، بصیرت و دیگر صفات اسلامی مورد تایید می باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در پایان گفت: از اساتید و زحمتکش مدارس علمیه درخواست داریم مبلغینی را تربیت نمایند که در صورت حضور در جامعه، بتوانند به بهترین نحو ممکن به تبلیغ دین اسلام بپردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha