جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه-دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین فرزانه گفت: اگر از تحریم ها، تهدیدها و فشارهایی که دشمن در عرصه های مختلف ایجاد می کند، بترسیم، دشمنان پیروز این میدان خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه، در مراسم بزرگداشت شهید حجت الاسلام کامیاب در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی با اشاره به ابعاد مبارزاتی این شهید، گفت: او از آغاز در کنار رهبر انقلاب، فعالیت های سیاسی ،اجتماعی مختلفی در مشهد مقدس انجام داد.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اینکه شهید کامیاب برای رسیدن به خواسته های حق خود، شکنجه واسارت زندان پهلوی را تحمل کرد، افزود: نخستین جرقه های نهضت امام خمینی(ره) از ۱۵بهمن ۱۳۴۲ در قم آغاز و در نهایت انقلاب اسلامی در سال 57 پیروزی شد و نظام جمهوری اسلامی ایران که خواسته همه مردم بود، شکل گرفت .

وی با بیان اینکه در طول این سالها تهدیدها و فشارهای روانی زیادی در عرصه های مختلف از سوی دشمنان نظام اسلامی بر ایران تحمیل شده، گفت: مردم ایران اسلامی همیشه در میدان های مختلف با ایستادگی و مقاومت توانستند در برابر تهدیدهای دشمن ایستادگی کرده و آن را خنثی کنند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه نباید از تهدیدهای دشمنان اسلام ترسید، افزود: اگر از تحریم ها، تهدیدها و فشارهایی که دشمن در عرصه های اقتصادی، سیاسی، علمی و ... ایجاد می کند، بترسیم و این ترس را به دشمن نشان دهیم، قطعا شکست خواهیم خورد و دشمنان پیروز این میدان خواهند شد .

وی به نمونه های مقاومت مردم ایران در مقابل دشمنان اسلام در هشت سال دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان کرد: صدام در یکی از روزهای جنگ صدام در رادیو اعلام  کرد که قرار است یکی از شهرهای ایران که 150 هزار نفر جمعیت دارد را در یک روز بگیرد، با ورود یکی از سرداران ایران به این منطقه و صحبت با مردم، ترس آنان از این محاصره و تهدید کاسته شد و توانستند در مقابل 180 نفر سرباز عراقی ایستادگی کنند؛ اگر حضور این سردار دلار در آن منطقه نبود، قطعا آن شهر با ترسی که مردم از سربازان صدام داشتند، شکست می خوردند.

امام جمعه موقت مشهد، رعب، وحشت و ترس را از دسیسه های آمریکا علیه ایران در این سال ها برشمرد و بیان کرد: استکبار با ایجاد فتنه در داخل و فشار های سیاسی و اقتصادی سعی دارد که مردم را خسته و نظام اقتصادی را فلج کند و کارآمدی نظام را از بین ببرد.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه، داشتن تقوا و ایمان را در مقابل دسیسه های دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران مهم دانست و افزود: این دوخصلت اگر در میان همه مردم و مسئولان باشد و آن را حفظ کنند و با اشرافی گری، دنیا گرایی و جمع آوری ثروت از بیت المال این امر را از دست بدهند، در غیر این صورت جامعه ایران به سمتی خواهد رفت که دشمنان آن را انتظار دارند.

وی تاکید کرد: با تقویت ایمان، مقاومت و ایستادگی در برابر کاستی ها از بدترین شرایطی که استعمار برای ما ایجاد می کند، می توانیم عبور و دشمن را تسلیم خود کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که پیروزی بر دشمن از آن خداست، افزود: تمام پیروزی هایی که این نظام در عرصه های به دست آورده، از الطاف الهی بوده است، افزود: جبهه حق همیشه بر جبهه دشمن پیروز بوده است. این نوید را خداوند در قرآن کریم به مومنان داده؛ بنابراین، کسی که به خداوند باور داشته باشد و تلاشی که می کند برای رضایت او باشد، قطعا به اهداف بالا و الهی که دارد، می رسد.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه با اشاره به اینکه جوهره انسان ظلم را نمی پذیرد، افزود: اهل بیت(ع) در هر شرایطی در مقابل ظلم ایستادگی کردند و ایمان داشتند که جبهه حق در مقابل باطل پیروز خواهد شد، بنابراین، اگر مقاومت و ظلم ستیزی در فرهنگ ما کمرنگ شود، شاهد پیروزی دشمن خواهیم بود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha