سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام مهدی مبارک آبادی

​حوزه/ معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (ع) شهرستان بیجار گفت: شور و شعور انقلابی گری باید یکی از صفات طلاب و روحانیون باشد، زیرا این قشر حافظان و مدافعان صف اول دفاع از ارزشهای دینی هستند.

حجت الاسلام مهدی مبارک آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: یکی از ویژگی های حوزه ها و مدارس علمیه باید تربیت طلاب و روحانیون انقلابی و فعال باشد.

معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(ع) شهرستان بیجار تصریح کرد: در این راستا باید گفت، شور و شعور انقلابی گری باید یکی از صفات طلاب و روحانیون باشد، زیرا این قشر حافظان و مدافعان صف اول دفاع از ارزشهای دینی هستند.

وی با اشاره به اینکه اساتید و مدیران حوزوی علاوه بر امر تحصیل باید به مقوله تقویت روحیه انقلابی گری طلاب متمرکز شوند، افزود: امروز جامعه اسلامی با توجه به جنگ نرم دشمنان دین محمدی، نیازمند طلابی با روحیه انقلابی است، لذا تربیت طلاب انقلابی و تحول آفرین می تواند در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان بسیار موثر باشد.

حجت الاسلام مبارک آبادی خاطرنشان کرد: امروز، عصر شبهات دینی و فرهنگی در جهان به ویژه در دنیای اسلام به وسیله دشمنان است، لذا اگر طلاب و روحانیون و به ویژه مبلغین از یک سو از نظر علمی ضعیف و هم اینکه دارای روحیه انقلابی نباشند، بی شک راه های نفوذ دشمنان باز خواهد بود و می توانند به آسانی به این انقلاب ضربه های خود را وارد نمایند.

معاون پژوهش مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(ع) شهرستان بیجار گفت: امام راحل و همچنین امام خامنه ای در نشست هایی که با طلاب و روحانیون داشتند بر تقویت روحیه انقلابی گری جامعه به ویژه قشر طلبه تاکیدات فراوان داشته اند، لذا طلاب باید به جز بار علمی که در حوزه ها و مدارس علمیه به دست می آورند؛ روحیه انقلابی گری خود را نیز حفظ کنند.

این استاد حوزوی عنوان کرد: البته دشمن نیز برای تضعیف روحیه انقلابی‌گری در حوزه های علمیه بیکار ننشته اند و کارها و ترفندهایی در دست انجام و اجرا دارد، لذا طلاب و روحانیون باید بصیرت و دشمن شناسی خود را بیش از پیش تقویت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha