شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور از اجرای طرح تحول بنیادین در حوزه های خواهران خبر داد و بر ضرورت مدرسه محوری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، با ارایه گزارش از وضعیت مدارس علمیه خواهران تصریح کرد: به دنبال اجرای طرح تحول بنیادین در مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور هستیم. 

وی بر ضرورت مدرسه‌ محوری در مدیریت امور حوزه های علمیه تاکید کرد و اظهار داشت: تمام فعالیت های فرهنگی، پژوهشی باید در خود مدرسه انجام شود و مدرسه محوری در حوزه خواهران به عنوان شعار اصلی در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان اینکه استقلال حوزه در همه عرصه‌ ها از جمله اقتصادی، آموزش و تربیت باید به صورت کامل حفظ‌ شود، تصریح کرد: رویه مرکز مدیریت خواهران باید به‌ گونه ‌ای باشد که در نهایت تمام امور خواهران طلبه به خودشان واگذار شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور ادامه داد: با اجرای سیاست مدرسه محوری در حوزه های علمیه خواهران، تلاش می کنیم فعالیت ‌ها از مدارس شروع ‌شده و مرکز مدیریت، حامی طلبه و مدیران مدرسه علمیه باشد.

وی، برنامه ریزی مسؤولان، تعامل مؤسسان، هیئت امنا و خیرین را لازمه توسعه مدارس علمیه خواهران دانست و گفت: اعتقاد به استقلال حوزه به معنای استقلال در عرصه‌ های آموزشی، پژوهش، تربیتی و مقوله ‌هایی است که رسالت و هویت طلاب را رقم می ‌زند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با تقدیر از نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی جهت احیای مدارس علمیه خواهران و راه‌اندازی مراکز جدید در شهرهای مختلف این استان، عنوان کرد: هم اکنون حدود 500 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد 16 مدرسه علمیه در آذربایجان‌ شرقی فعال است.

 کمبود مدارس علمیه خواهران در آذربایجان شرقی

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه تعداد مدارس علمیه و طلاب خواهر این استان نسبت به جمعیت و ظرفیت‌ های موجود در آذربایجان بسیار کم است، اظهار داشت: راه ‌اندازی سطوح عالی حوزه در استان یکی از مطالبات جدی علمای منطقه است. 

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی نیز به ارایه گزارشی از وضعیت مدارس علمیه استان پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha