چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسلمانان آمریکا خواستار توقف برنامه ردیابی مسافربری هوایی شدند

حوزه/ شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر» از اداره امنیت حمل و نقل ایالات متحده خواست برنامه ردیابی مسافربری «آسمان های خاموش» را که هدف اصلی آن در زیرنظر گرفتن مسافران مسلمان می باشد، متوقف سازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک سازمان پیشرو حقوق مدنی  مسلمانان در آمریکا از اداره امنیت حمل و نقل ایالات متحده خواست برنامه ردیابی مسافربری «آسمان های خاموش» را که هدف اصلی آن در واقع زیرنظر گرفتن مسافران مسلمان می باشد، متوقف سازد.

قدیر عباس وکیل ارشد دادگستری از شورای روابط اسلامی آمریکایی(کایر) در بیانیه ای اعلام کرد: نظارت خودسرانه مردم بی گناه در فرودگاه ها باعث می شود که مسافران مسلمان به طور غیرمستقیم توسط مقامات فدرال بر اساس طبقه بندی های نژادی و مذهبی مورد آزار و اذیت قرار گیرند، بدون اینکه این اقدامات هیچ سودی برای امنیت عمومی یا منافع کشور ما داشته باشند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این آخرین نمونه از رویکرد غلط و گمراه دولت فدرال به بهانه امنیت حمل و نقل هوایی است و کنگره هرگز نباید اجازه بدهد که هر سازمانی بتواند فعالانه مسافران بیگناه را تحت نظارت قرار دهد. این برنامه بایستی متوقف شود و کسانی که مسئول اتلاف منابع دولتی در این راستا بوده اند نیز باید پاسخگو باشند.

گفتنی است این برنامه که اخیرا توسط بوستون گلوب افشاء شده است کمی و بیش از سال 2010 میلادی تاکنون فعال بوده و در آن گروهی از ماموران هوایی فدرال شهروندان آمریکایی را بدون اینکه مشکوک به ارتکاب جرمی باشند ردیابی کرده اند.

همه شهروندان آمریکایی که به این کشور وارد می شوند، به طور خودکار تحت این برنامه نظارت و بازرسی قرار گرفته اند و ده ها تن از مأموران هوایی نیز در رابطه با این برنامه ابراز نگرانی کرده اند.

داوود ولید مدیر اجرایی شورای کایر در میشیگان نیز در این باره گفت: وزارت امنیت ملی آمریکا دارای سابقه ی طولانی از طبقه بندی نژادی افراد است. آن ها آمریکایی های عادی را هدف قرار نمی دهند بلکه کسانی مثل من، با پیشینه های نژادی عرب یا مسلمان از نظر آن ها مظنون هستند و به نظر من که چیزی جز این نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha