شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طباطبایی

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به وضع نابسامان بازار سکه و ارز، تصریح کرد: مردم انتظار دارند با اخلالگران اقتصادی، در چارچوب قانون برخورد قاطع شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار رئیس سازمان تاکسیرانی و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان و نمایندگان رانندگان تاکسی، با اشاره به حساس بودن شغل رانندگان تاکسی، اظهار کرد: راننده‌ها، رانندگان مؤمنی هستند و عملکرد آنان تاکنون نشان داده است که رانندگان تاکسی امانتداران خوبی برای اسلام و ناموس مردم هستند.

وی با تأکید بر ضرورت کسب مشورت در تصمیم گیری برای رانندگان افزود: اسلام به مشورت کردن در اجرای امور، سفارش دارد و خداوند متعال به پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) توصیه می کند که در کارها با افراد دانا مشورت کند، همچنین در روایتی از امام علی(علیه السلام) می‌خوانیم که هیچ پشتوانه ای به اندازه مشاوره، ارزشمند نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: باید با مردم مشورت شود چراکه برخی از مشکلات کنونی در جامعه، به دلیل مشورت نکردن با آنان است.

وی با اشاره به برخی از اشتباهات انجام شده در مسئله سکه و ارز، گفت: برخی از مردم انتظار دارند به محض اینکه فردی تخلفی در بازار سکه و ارز انجام داد، او را مفسد فی الارض بدانند و اعدامش کنند و یا اینکه اگر کسی دزدی کرد، دست او را قطع کنند در حالی که که این گونه نیست و برای قطع شدن دست، 14 شرط لازم است که باید همه شرط ها وجود داشته باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه راننده های تاکسی با صحبت کردن با مردم می‌توانند سفیران خوبی برای نظام اسلامی باشند، تصریح کرد: رانندگان می‌توانند به اشکالاتی که علیه اسلام مطرح می شود پاسخ دهند و برخی از شبهات را برطرف کنند؛ در ابتدای اسلام نیز، تجار مسلمانی که به سایر کشورها می رفتند، در حین فروش و کاسبی و تجارت، اسلام را تبلیغ می کردند.

در ابتدای این دیدار علیرضا صلواتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به افزایش همکاری این معاونت با پلیس راهور اظهار داشت: شهر اصفهان نسبت به سال 96 و 95  10 درصد در تصادفات منجر به فوت، کاهش آمار داشته و رتبه نخست را در این زمینه در سطح کشور به خود اختصاص داده، اما سهم تصادفات منجر به فوت موتور سیکلت افزایش یافته است.

وی افزود: برای کنترل این موضوع، موتورسیکلت های فاقد کلاه ایمنی به ویژه در حاشیه شهر اصفهان، توقیف می شوند و در یک فعالیت آموزشی شرکت می کنند، این موتورسواران پس از آگاهی از حوادثی که در انتظار آنان است، پس از کلاس آموزشی، کلاه ایمنی می خرند و یا در صورت نیاز، کلاه ایمنی به آنان اهدا می شود.

صلواتی تصریح کرد: خوشبختانه با رشد چند برابری دوربین های ثبت تخلف، جرایمی همچون سرعت غیر مجاز کاهش پیدا کرده و آمارها نشان می دهد مردم بیش از پیش موضوع رعایت سرعت مجاز را در نظر می‌گیرند، همچنین مردم با احترام به قوانین، پشت خط عابر پیاده توقف می کنند و از چراغ قرمز، کمتر عبور می کنند.

وی گفت: فراهم سازی زمینه مشارکت و حضور سرمایه گذاران برای توسعه و افزایش موتورسیکلت برقی و آزادسازی زمین برای گسترش پایانه صمدیه از دیگر اقدامات شهرداری اصفهان به شمار می‌رود.

هادی منوچهری، رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان در این دیدار گفت: برنامه ریزی برای سرویس های مدارس، راه اندازی سامانه سرویس مدارس، امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش برای لباس فرم رانندگان سرویس مدارس، پیگیری مشکلات رانندگان تاکسی، ارائه آموزش برای رانندگان سرویس مدارس و گردشگری و مذاکره برای راه اندازی تاکسی های وی. آی. پی از جمله موضوعاتی است که دنبال می‌ کنیم.

وی گفت: انتخابات برای انتخاب نماینده رانندگان بی سیم، خطی، گردشی، سرویس مدارس و بانوان به صورت جداگانه برگزار شد و 13 نماینده به عنوان شورای مشورتی انتخاب شدند و طرح‌های آینده، با این نمایندگان به شور گذاشته می‌شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha