سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 457577
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
اخبار فرهنگی

حوزه/ برگزاری ۵۰ کلاس آموزش قرآن در شش ماهه اول سال ۹۷ در دشتی، فعالیت ۶۰ مبلّغ و مبلغه شهرستان دشتی در دهه کرامت، معرفی اعضای شورای سیاست گذاری سی امین جشنواره تئاتر استانی بوشهر و برگزاری نشست شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از اجمله اخبار فرهنگی استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی از برگزاری 50 کلاس آموزش قرآن در ماهه اول امسال خبر داد.

حجت‌الاسلام سعید توکلیان با اعلام این خبر گفت: از آن جا که گرایش به تلاوت قرآن کریم متکی بر انس و ارتباط روزافزون انسان با قرآن کریم و داشتن توانایی لازم در قرائت و تلاوت آن به‌عنوان نخستین اقدام عملی و مقدماتی است، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی با عنایت به تأکیدات بزرگان دین و نیز مقام معظّم رهبری، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش قرائت قرآن کریم در سطوح روخوانی وروانخوانی، حفظ قرآن کریم و مفاهیم نموده است.

وی اهداف برگزاری این کلاس ها را ایجاد علاقه و توانایی خواندن صحیح قرآن کریم و مؤانست با آن در عامّه مردم و زمینه‌سازی جهت فراگیری فنون و آموزه های قرآن کریم در عامّه مردم دانست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی ادامه داد: انتظار می‌رود مخاطبان ‌طرح پس از طی دوره بتوانند کلمات و عبارات قرآن کریم را از روی مصحف شریف به صورت صحیح و شمرده قرائت نمایند.

حجت‌الاسلام توکلیان تصریح کرد: این کلاس ها شامل آموزش روخوانی، روان خوانی، مفاهیم، حفظ جزء ۳۰، تجوید، حفظ موضوعی که توسط ۳۱ مرکز قرآنی زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محتوای آموزشی کلاسها گفت: در این کلاس ها با اصول اولیه آموزش قرآن کریم آشنا می شوند.

حجت‌الاسلام سعید توکلیان در پایان بیان داشت: این کلاس ها از نیمه دوم خرداد آغاز شده است تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

فعالیت ۶۰ مبلغ و مبلغه شهرستان دشتی در دهه کرامت

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتی از اعزام 60 مبلغ در دهه کرامت در شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام سعید توکلیان اظهار داشت: اعزام ۶۰ مبلغ مبلغات به مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان جهت تبیین شخصیت حضرت امام رضا علیه السلام و برگزاری جشن محوری در مسجد امام رضا علیه السلام، مراسم جشن در کلیه مساجد شهر و برنامه استقبال از خدام حرم امام رضا علیه السلام و ایستگاه صلواتی از جمله برنامه هایی است که در دهه کرامت برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی افزود: در شهرستان دشتی بیش از ۱۲۰ هیئت مذهبی وجود دارد.

حجت‌الاسلام توکلیان ادامه داد: ۴۰ نفر مبلغ در شهرستان دشتی در دهه کرامت مشغول فعالیت بودند، که این تعداد روحانی را شامل ۵ روحانی مستقر، ۵ روحانی طرح هجرت، ۳۰ روحانی بومی بود.

وی گفت: برگزاری جشن زیر سایه خورشد با حضور هیئت های مذهبی در شب میلاد حضرت امام رضا علیه السلام یکی دیگر از مهمترین برنامه های تبلیغات اسلامی دشتی در دهه کرامت بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی در پایان گفت: ۲۰ مبلغه در سطح شهرستان نیز در مجالس ویژه خواهران در دهه کرامت فعالیت داشتند.

اعضای شورای سیاست گذاری سی امین جشنواره تئاتر استانی بوشهر معرفی شدند

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت: از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر شورای سیاست گذاری سی امین جشنواره تئاتر استانی بوشهر معرفی شدند.

جهانشیر یاراحمدی بیان داشت: ارتقاء سطح دانش و علمی بودن جشنواره تئاتر استانی یکی از خواسته های شورای سیاست گذاری است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با تعامل و همفکری اعضاء شورا و استفاده از نظرات و پیشنهادات پیشکسوتان این هنر بتوانیم سی امین جشنواره تئاتر استانی را نسبت به دوره های گذشته بهتر و پربارتر برگزار نماییم.

یاراحمدی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس شیوه نامه برگزاری این جشنواره حمیده ماحوزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و رئیس شورای سیاست گذاری، آنیتا مظفری معاون فرهنگی  اداره کل، اردشیر محمودی فر کارشناس تئاتر اداره کل، جهانشیر یاراحمدی رییس انجمن هنرهای نمایشی استان، عبدالحمید شعرانی عضو هیئت رییسه انجمن، محمد مظفری عضو هیئت رییسه انجمن، محمد لطفی پیشکسوت تئاتر و غلامحسین دریانورد پیشکسوت تئاتر شورای سیاست گذاری این دوره از جشنواره تئاتر استانی را تشکیل می دهند.

یاداآور می شود سی امین جشنواره تئاتر استانی بوشهر ١٨ تا ٢٥ آبان ماه ٩٧ برگزار می شود.

برگزاری نشست شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر

اولین نشست شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در سال ٩٧ با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی، کارشناس شورای پژوهشی و اعضاء شورای اداره کل با هدف تدوین نقشه جامع فرهنگی استان که مصوب شورای فرهنگ عمومی استان در سال جاری بوده است، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مدیرکل در این نشست، افزود: مسائل فرهنگی از موضوعات مهم جامعه است که با تدوین یک مرجع به عنوان نقشه راه، می توان تحول عظیمی را در بخش فرهنگ ایجاد کرد.

حمیده ماحوزی بیان داشت: حوزه فرهنگی به یک سازمان مرتبط نمی شود بلکه باید تمام دستگاه ها و نهادهای فرهنگی در این عرصه تلاش کنند.

وی اظهار داشت: استان بوشهر دارای فضای فرهنگی خوبی است که حاصل پیشینه کهن و فرهنگی این مردمان جنوب کشور در این بخش می باشد.

ماحوزی همچنین تصریح کرد: شورای پژوهشی اداره کل یک شورای فعال است و توانسته کارهای ارزشمندی در این راستا انجام دهد که امیدوارم در سال جاری بتوانیم گام های موثری جهت مسائل فرهنگی استان برداریم.

لازم به توضیح است در ادامه این نشست اعضاء شورا به بررسی تدوین نقشه جامع فرهنگی استان، اولویت های مسائل فرهنگی و هنری و طرح های پژوهشی پرداختند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha