شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مهدی زمانی فرد

حوزه/ استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان گفت: بازنگری در اعتقادات هنگام کم فروغ بودن لذت و انس با خدا، اولین گام برای اصلاح انسان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مهدی زمانی فرد، در جمع اساتید و طلاب سطوح دو و سه این حوزه در قالب دوره توانمند سازی در اردوگاه فرهنگی آموزشی جوادالائمه(ع) گلبهار تاکید کرد: بازنگری در اعتقادات هنگام کم فروغ بودن لذت و انس با خدا، اولین گام برای اصلاح انسان است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به آیات نورانی قرآن و روایات گهربار معصومین(ع)، ابراز کرد: همه ضررها و آسیب هایی که ما مشاهده می کنیم به دلیل درست نبودن رابطه ما با خدا و اعتقاد نداشتن قلبی و عملی به خدا می باشد و راه رهایی نیز احساس حضور خدا در کنار خودمان است.

این استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان در ادامه به آسیب های فضای مجازی نیز اشاره و خاطر نشان کرد: اولين راه کار برای رفع این آسیب نیز اعتقاد به خدا و توجه به انس با حق تعالی است.

وی باور به معاد، شناخت معاد و توجه به پاداش و جزای اعمال را دومین اقدام در زمينه مقابله با معضلات فضای مجازی دانست و در خصوص سومین اقدام در برابر این عرصه، اظهار کرد: شناخت خود و ارزش اعمال خویش نکته اساسی در برابر این آسیب هاست و هنگامی که ارزش و سلامت اعمال خود را در مقابل مریضی نفس، بشنایم، باعث می شود که هرگز به سراغ گناه و گمراهی های فضای مجازی نرویم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha