جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 457580
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
۱

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان با تأکید بر اینکه طرح میثاق طلبگی امسال بر اساس دستور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور بر محور کیفی سازی بوده است، گفت: در مجموع در سه مرحله تاکنون ۱۲۰ نفر از طلاب کاشان در طرح میثاق طلبگی شرکت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام امیرحسین فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های تهذیب مدارس علمیه منطقه کاشان، طرح میثاق طلبگی را از برنامه‌های شاخص حوزه علمیه کاشان برشمرد و گفت: این طرح با قوت و جدیت از ششم مردادماه سال جاری به ترتیب در مدارس علمیه امام خمینی(ره) کاشان مقطع دیپلم و مقطع سیکل در مدرسه علمیه المهدی(عج) بیدگل در حال برگزاری است.

معاون تهذیب حوزه علمیه کاشان، با بیان اینکه طرح میثاق طلبگی به‌منظور آشنایی طلاب با دروس و اهداف حوزه و آشنایی مجریان ازلحاظ اخلاقی، رفتاری، شخصیتی و توانمندی با شرکت‌کنندگان این طرح برگزارمی شود، تصریح کرد: شرکت در طرح میثاق طلبگی به‌عنوان پذیرش قطعی در آزمون نمی‌باشند، بلکه به‌عنوان آموزش پیش‌نیاز با فضای حوزه است.

وی، با اشاره به این که پذیرش‌شدگان طرح میثاق طلبگی باید با مفاهیم کتاب دفتر اول، دوم و سوم آشنا شوند، افزود: دفتر اول آشنایی طلاب با آداب رسم، ذی طلبگی، جامعه و خانواده ، دفتر دوم آداب، اخلاق، آداب و منش طلبگی و دفتر سوم آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه‌های علمیه است.

حجت‌الاسلام فرجی، آشنایی طلاب با اخلاق، ورزش و فضای مجازی را از دیگر اهداف طرح میثاق طلبگی برشمرد و خاطرنشان کرد: پس از ایان دوره یک‌هفته‌ای کلیه طلاب شرکت‌کننده طرح میثاق در اردوهای تفریحی نیز شرکت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه طرح میثاق طلبگی امسال بر اساس دستور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور بر محور کیفی سازی بوده، گفت: در مجموع در سه مرحله تاکنون 120 نفر از طلاب کاشان در طرح میثاق طلبگی شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha