پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 457583
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
کتب ضاله

حوزه/ وزارت اوقاف سوریه اعلام کرد که دمشق و غوطه شرقی از تمام کتاب های وهابیت و فتواهایی که از سوی داعش و النصرة صادر شده پاکسازی شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، وزارت اوقاف سوریه اعلام کرد که دمشق و غوطه شرقی از تمام کتاب های وهابیت و فتواهایی که از سوی داعش و النصرة صادر شده، پاکسازی شده است.

دکتر نبیل سلمان مدیر دفتر وزیر اوقاف سوریه ضمن اعلام این خبر گفت: ما برای از بین بردن این کتاب ها تمام اماکن آزاد شده از دست داعش را مورد بازرسی و جستجو قرار داده ایم و تمام مساجد غوطه شرقی که مورد استفاده داعش و النصرة بوده و از آن به عنوان پایگاه نشر فکر وهابیت استفاده شده از این نظر پاکسازی شده است.

سلیمان گفت: ما در مناطق مختلف غوطه شرقی که توسط ارتش سوریه آزاد شده است، کتابخانه ها و مساجد زیادی شامل کتب ابن تیمیه یافتیم که وزارت اوقاف این کتاب ها را مصادره کرده و سوزاند تا مبادا این کتب و اندیشه گمراه کننده آنها در جامعه و سایر مناطق سوریه منتشر شود و البته ما از سال 2012 تا کنون کتاب های تکفیری ابن تیمیه و ابن قیم جوزیه و قطب را مصادره می کنیم و خرید و فروش و ارائه این کتاب ها را در خاک سوریه ممنوع ساخته ایم.

وزیر اوقاف سوریه در گذشته با صدور بخشنامه ای از تمام مدیران وزارت اوقاف و مفتیان و سخنرانان و امامان جماعت مساجد و مدیران دبیرستان ها و مدیران مراکز آموزشی خواسته بود در مورد کتابخانه های مساجد و مدارس دینی کاملا سخت گیر باشند و دقت کنند تا مبادا کتاب های وهابی و تکفیری در این اماکن موجود باشد و تاکید کرده بود که این کتاب ها باید فورا مصادره شود و از سوی دیگر، سخنرانان و ائمه جماعت نیز نباید افکار و فتواهای مربوط به وهابیت را بیان کنند و تمام متخلفان از این قانون باید محاکمه شوند.

بیانیه وزارت اوقاف سوریه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha