جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نعیم آبادی در دانشگاه ادیان

حوزه/ امام جمعه بندر عباس گفت: اندیشه پشت میز نشینی و کارمندی، باید اصلاح شود در مملکت ما شغل بسیار است، جزیره کیش زمان های قدیم محل پرورش صدف بود، اما حالا شده محل فروش اجناس چینی.

به گزارش خبرنگار «حوزه»، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی ظهر چهارشنبه در نشست « انقلاب اسلامی ایران،امنیت پایدار در پرتو امید و اقتدار» که در نمازخانه دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: امروز هیچ کس تردید ندارد که لااقل در منطقه، ایران یک قدرت بی نظیر است و حتی برخی از نویسندگان خارج از این مرز، کتابی نوشتند به نام «ایرن ابر قدرت قرن» که حاکی از قدرت کشور دارد.

وی گفت: آمریکا روز به روز در حال ضعیف شدن و ما روز به روز در حال قویتر شدن هستیم و این قدرت عظیم قابل اتکا برای کشور هایی می باشیم که نیاز به کمک دارند.

نماینده ولی فقیه در استان  هرمزگان افزود: اقتدار سوریه، عراق لبنان و غزه از ما است و اگر ما نبودیم اخیرا عراق را تجزیه کرده بودند.

اقتدار کشور به برکت انقلاب است

وی با بیان اینکه در داخل کشور دشمن  با هر توطئه و راهی وارد می شود تا به ما ضربه بزند، تصریح کرد: اکنون دراقتدار کامل به سر می بریم و این به برکت انقلاب است در حالی که قبل از انقلاب کشور مظهر قدرت آمریکا بود و اختیاری از خودش نداشت.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به آیه «لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا»  گفت: نظام هم در داخل هم در خارج مقتدر است و این به برکت انقلاب می باشد. گرچه ما امنیت نظامی و مرزی خوبی داریم، اما باید قبول کنیم در بعضی زمینه ها، کمی امنیت ما لنگ می زند و نقص دارد که باید این نواقص را رفع نماییم.

امنیت اقتصادی در کشور کم است

امام جمعه بندر عباس با بیان اینکه یکی از مواردی که امنیت در آن کم است اقتصاد است، توضیح داد: این به خاطر این است که اقتصاد، مقاومتی نیست و در این جا کار حوزه های علمیه سنگین می شود.

وی افزود: ما می توانیم اقتصاد پر قدرت داشته باشیم و اگر روزی جزیره ای از جزایر مارا بگیرند سپاه  و ارتش مقصر اند، اما اگر جزیره های فکری ما خالی شوند چه کسانی مقصر اند؟ لذا نقش حوزویان در این جا بسیار مهم است.

آیت الله نعیم آبادی به اشتغال و کار اشاره کرد و گفت: با 18 میلیون فارغ التحصیل هنوز تخم مرغ از چین وارد می شود و این ننگ است؛ ژاپن 120 میلیون جمعیت دارد، تعداد کارمندان دولتش به 320 هزار نفر می رسد؛ اما در کشور ما با 80 میلیون جمعیت چهارو نیم میلیون کارمند وجود دارد.

علم یک نیاز برای زندگی است نه برای کار

وی با بیان اینکه این طرز تفکر که هر فارغ التحصیل دانشگاه به دنبال میز و کار اداری می گردد، باید تغییر کند، ادامه داد: درس برای زندگی بخوانید نه برای کار؛ یک مادر باسواد می داند چگونه فرزندان خود را به بهترین شکل تربیت کند، لذا علم یک نیاز برای زندگی است نه برای کار.

نماینده ولی فقیه در استان  هرمزگان عنوان کرد: 18 میلیون نیروی کار داریم که همه داد می زنند اشتغال، آیا 3 میلیون افغانی که در کشور  است بیکار اند؟!، چرا جوانان ما کار را عار می دانند و فقط به دنبال پشت میز نشینی هستند؛ گفتیم معلمی شغل انبیا است، آیا نگفتیم کشاورزی هم شغل انبیا است، همه انبیا کشاورز بودند جز یونس پیامبر که خیاط بود.

اندیشه پشت میز نشینی و کارمندی باید در جوانان اصلاح شود

وی با بیان اینکه بخش زیادی از بودجه دولت به حقوق کارمندان اختصاص می گیرد افزود: این اندیشه پشت میز نشینی و کارمندی، باید اصلاح شود در مملکت ما شغل بسیار است، همین جزیره کیش زمان های قدیم محل پرورش صدف بود، اما حالا شده محل فروش اجناس چینی.

آیت الله نعیم آبادی یکی از عوامل گرانی در کشور را خود مردم برشمرد و ابراز کرد: گرچه دولت، دستگاه قضا و دیگر دستگاه ها مقصراند، اما مردم نیز خود در گرانی تقصیر دارند، چرا که علاج گران فروشی نخریدن است، اما مردم برعکس عمل می کنند.

امام جمعه بندر عباس با بیان اینکه اگر فشار ترامپ دیوانه، نتیجه اش این باشد به سوی تولید برویم این یک فرصت برای ما است افزود: جوانان ما کار را  نباید عار بدانند.

دانشگاه بین کار و علم ارتباط برقرار نماید

وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد را از چاه های نفت بیرون کشیده  و به بازو های جوانان وصل کنیم، چرا که نفت روزی تمام می شود؛ در امنیت اقتصادی دولت، من طلبه و امام جمعه و تمام متولیان فرهنگی به نحوی مقصراند و دانشگاه نیز باید بین کار و علم ارتباط برقرار نماید.

تولید اندیشه اسلام کار حوزه است

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه آنجا که به اسلام عمل کردیم قوی هستیم و هرجا به اسلام عمل نکردیم ضعف داریم،  گفت: حوزه باید تولید کند و آموزش وپرورش مصرف نماید و تولید اندیشه اسلام، کار حوزه است هرجا تولید دانش دین، دست دیگران افتاد فاجعه به بار آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha