جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که متأسفانه امروز به دلیل اقدامات زودگذر و جزیره ای در حوزه فرهنگی و تبلیغی شاهد گسترش آسیب های فرهنگی در مناطق شمالی کشور هستیم، گفت: نباید استفاده از مواهب طبیعی نظیر جنگل و دریا به بهانه ای برای گسترش فساد و بی بندوباری در این مناطق تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران عصر چهارشنبه در نشستی با جمعی از گروه های تبلیغی مرکز استان به فعالیت خودجوش این گروه ها در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: حضور مستمر و پررنگ این گروه های تبلیغی در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار اثرگذار بوده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که مازندران در ایام تعطیلات با حجم گسترده ای مسافر و گردشگر مواجه است، افزود: متأسفانه حضور گردشگرانی از سراسر کشور، موجب تغییر فرهنگ منطقه شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور مستمر گروه های تبلیغی در مناطق آسیب پذیر در کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی بسیار اثرگذار خواهد بود، خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته حضور گروه های تبلیغی در مناطق گردشگر پذیر در کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی بسیار اثرگذار بوده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که گروه های تبلیغی بدون هیچ چشم داشتی در مناطق آسیب پذیر حضور پیدا می کنند، بیان داشت: فعالیت های جهادی مبلغان دینی آثار و برکات فرهنگی و دینی بسیاری در جامعه داشته است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که این گونه اقدامات خودجوش مبلغان دینی تعبیر همان رهنمود ارزشمند آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: طلاب جوان و خلاق در حال حاضر بدون هیچ حمایتی مشغول انجام رسالت واقعی خود هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز حمایت از گروه های خودجوش تبلیغی اهمیت دارد، تصریح کرد: متأسفانه حمایت های لازم از این گروه های فعال در عرصه تبلیغ دین صورت نمی گیرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن سرمایه گذاری کلانی برای ترویج انحرافات اخلاقی در جامعه اسلامی انجام می دهد، خاطرنشان کرد: اما در مقابل متأسفانه مسئولان ذی ربط نسبت به فعالیت های خودجوش گروه های تبلیغی بی توجه هستند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که به طور حتم حمایت از این گونه فعالیت ها آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه را به صفر خواهد رساند، تصریح کرد: باید هر چه می توانیم از توان و ظرفیت تشکل های مردمی در جهت مقابله با هجمه های فرهنگی بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر گروه های تبلیغی بسیاری در مناطق مختلف استان مشغول انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغی هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به هجم وسیعی از آسیب های اجتماعی که جامعه ما را تهدید می کند این تعداد گروه تبلیغی نمی تواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مناطق شمالی در ادوار مختلف تاریخ همواره مورد طمع دشمنان دین بوده اند، تصریح کرد: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی و هوشیاری و روشنگری علمای دین توطئه دشمن برای تبدیل این مناطق به محلی برای ترویج فساد و فحشا خنثی شد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که متأسفانه امروز نیز به دلیل اقدامات زودگذر و جزیره ای در حوزه فرهنگی و تبلیغی شاهد گسترش آسیب های فرهنگی در مناطق شمالی کشور هستیم، خاطرنشان کرد: نباید استفاده از مواهب طبیعی نظیر جنگل و دریا به بهانه ای برای گسترش فساد و بی بندوباری در این مناطق تبدیل شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سرمایه گذاری در عرصه های فرهنگی، آثار و برکات بسیار ارزشمندی برای جامعه در پی خواهد داشت، تصریح کرد: باید برای مقابله با آسیب های اجتماعی دشمن و جلوگیری از ترویج فساد و بی بندوباری در مناطق شمالی یک قرارگاه فرهنگی تشکیل شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز دین و ارزش های الهی در جامعه اسلامی مظلوم واقع شده است، خاطرنشان کرد: نباید به گونه ای برنامه ریزی شود که ارزش های دینی و مفاهیم الهی در حاشیه قرار گیرد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha