جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
به گفته پلیس، بمب گذار مسجد مینه سوتا از مراتب بالاتر دستور داشته است!

حوزه/ پلیس اف بی آی با استفاده از بررسی یک ایمیل مخفی متوجه شد که رهبر گروه شبه نظامی ماموریت برای بمب گذاری در مرکز اسلامی مینه سوتا را از مراتب بالاتر گرفته بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از startribune، اسناد منتشر نشده و تازه افشاء شده در دادگاه نشان دادند، رهبر یک گروه شبه نظامی خصومت آمیز در ایالت ایلینوی آمریکا که اعضای آن به جرایم نفرت محور علیه مسلمانان از جمله بمب گذاری در مسجد مینه سوتا محکوم شده اند، از یک سرویس پیام رسانی مخفی اینترنتی برای ارتباط با دیگر گروه های شبه نظامی استفاده می کرده است و به نظر می رسد برای بمب گذاری در مسجد از مراتب بالاتری دستور داشته است.

یک قاضی دادستانی فدرال در ماه می به افسران اف بی آی اجازه مجوز تحقیقات درباره یک حساب ایمیل الکترونیکی رمزگذاری شده را داده که گفته می شود متهمان از طریق آن با هم در ارتباط بوده اند. این گروه شبه نظامی که پشت بمب گذاری مرکز اسلامی دارالفارق در ایلینوی در آگوست 2017 بوده اند و تلاش برای بمب گذاری مرکز بهداشتی زنان ایلینوی را نیز داشته اند، این اقدامات را به عنوان «ماموریت» انجام داده اند. آن ها اعتراف کرده اند که ماموریت هایشان را از دیگر گروه های شبه نظامی دریافت می کرده اند.

براساس اعترافات، یکی از ماموران این گروه دو هفته پس از دستگیری اعتراف کرده که میشل هری، رهبر گروه از ایمیل ویژه اش برای گفتگو با رهبران حداقل 13 گروه شبه نظامی دیگر در آمریکا که ماموریت هایش را از آن های گرفته صحبت داشته است. مقامات دادگاه مشخص نکرده اند که مراتب بالاتر چه کسانی بوده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha