پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسین زاده ملکی

حوزه/ کارشناس ارشد نوآوری و توسعه با بیان اینکه منبر یک رسانه برای طلاب حوزه علمیه است، گفت: طلاب باید گنج عظیمی که از منابع اسلامی در حوزه علمیه آموزش می بینند را به مخاطب انتقال دهند و این همان کاربرد رسانه برای طلاب حوزه علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، صادق حسین زاده ملکی، در پنجمین کارگاه آموزشی مهارتی سواد رسانه ای «خط انقلاب» که ویژه طلاب خراسان رضوی و با موضوع نوآوری و خلاقیت در رسانه برگزار شد، گفت: امروز جنگی در فضای رسانه، همانند جنگ احزاب برقرار است و باید به نوعی برای رویارویی با آن تدابیری اندیشه شود.

وی با بیان این که یکی از راه های مقابله با جنگ رسانه ای دشمن، خلاقیت و نوآوری در رسانه است، تصریح کرد: امروز یکی از مسائلی که به شدت با آن روبه رو هستیم، مسئله خلاقیت و نوآوری فراوانی است که در میدان جنگ رسانه وجود دارد و نمونه بارز آن هم تغییر رسانه های سنتی به مدرن است؛ امروز اگر وارد هریک از رسانه های نوظهور شوید، با انبوهی از خلاقیت‌هایی که هر کدامشان می توانند نگران کننده باشن، .علیه جریان حق روبرو می شوید.

ملکی افزود: با توجه به ماهیت عصر جدید که شامل تغییرات در همه زمینه ها است، درک خلاقیت و نوآوری بسیار حائز اهمیت می‌باشد؛ چه بسیار اراده ها، اندیشه ها و قدرت ها که به خاطر نفهمیدن تغییرات و فرصت تغییرات در رسانه از بین رفته اند.

این فعال حوزه رسانه خلاقیت و نوآوری خصوصا در روش ها را از ضروری ترین اولویت در مهارت ها عنوان و خاطر نشان کرد: امروز اگر مسئله نوآوری و خلاقیت را در خودمان تقویت نکنیم، قطعا در دنیای آینده جایگاهی نخواهیم داشت.

وی با بیان این که امروز شاهد موج ناامیدی در فضای کشور هستیم که ناشی از دروغ پردازی ها و شبهات است که از بستر رسانه های نوین در جامعه منتشر شده، گفت: با این حال ما خلاقیتی برای مقابله با آن انجام نداده ایم تا بر این فضا چیره شویم. البته این تغییرات و نوآوری ها ماهیت خلقت است و خداوند این فرصت را به بنده خود داده که مدام به دنبال نوآوری و خلاقیت باشد.

حسین زاده ملکی گفت: هر محصول و ایده ای که داشته باشیم یک دوره پرورندگی دارد و بعد از خلق ایده و معرفی به مرحله رشد می رسد و سرعت می گیرد و در همه جا تبدیل به یک الگو می شود و بعد از مدتی از بین می رود؛ ما امروز در عصری هستیم که بسیاری محصول ها و روش ها چرخه عمرشان روبه کوتاه شدن است، به عنوان مثال در گذشته چرخه رشد یک محصول و فناوری 40سال بود، اما امروز دوره عمر 5سال و حتی چند ماه است.

وی نوآوری را در بهره برداری موفق از ایده ها دانست و افزود: کافیست به ایده خوبی دسترسی پیدا کنید، آن وقت شما نیز می توانید از این نوآوری ایده بگیرید. امروز مشکل عصر ما ایده نیست بلکه عملیاتی کردن ایده ها است و در این راستا امام خمینی(ره) یک فرد نوآور بود که در زمینه های مختلف ایده و روش های مختلفی را عملیاتی کرد.

این فعال رسانه اظهارداشت: منبر خود یک رسانه است و کاربرد آن انتقال گنج عظیمی از منابع اسلامی به مخاطبان می‌باشد؛ بسیاری از افراد امروز به دنبال احکام دین هستند و ما در فضای مجازی می توانیم از ایده های مختلف برای معرفی احکام و احادیث اسلام استفاده کنیم، تنها نکته این است که باید مخاطب ما مشخص باشد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha