جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: هیچ دولتی خواهان نارضایتی مردم از خود نیست بنابراین همه در تلاش برای رفع موانع و مشکلات هستند، ولی نمی توان منکر اشتباهاتی چون اختصاص ارز دولتی به سفرهای خارجی تفریحی و فروش سکه بدون شرایط و محدودیت از ناحیه دولت شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، صبح امروز در جمع معاونین هجرت شهرستان های استان اصفهان، با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) مبنی بر این که «  لَيْسَ مِنّا مَنْ لَمْ يُحاسِبْ نَفْسَهُ فى كُلِّ يَوْمٍ فَاِنْ عَمِلَ خَيْرا اسْتَزادَ اللّه َ مِنْهُ وَ حَمِدَ اللّه َ عَلَيْهِ وَ اِنْ ...» اظهار کرد: حضرت ثامن الحجج می فرماید از ما نيست كسى كه هر روز اعمال خود را محاسبه نكند تا اگر نيكى كرده از خدا بخواهد بيشتر نيكى كند و خدا را بر آن سپاس گويد و اگر بدى كرده از خدا آمرزش بخواهد و توبه نمايد.

نماینده ولی فقیه در اصفهان تصریح کرد: در این روایت باید چنین گفت کسی که محاسبه نفس  روزانه نکند آرام آرام   خودش از ذیل پرچم ولایت اهل بیت خارج می شود .

وی افزود: بر طبق این روایت شیعه وقتی محاسبه روزانه می کند چنانچه کار خیری انجام داده باشد از خداوند توفیق کار خیر بیشتر طلب می کند و اگر کار بدی را مرتکب شده باشد، در پایان روز از خداوند طلب مغفرت می کند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: اصل کار طرح هجرت بر دوش روحانیون مستقر در این مناطق محروم است و ما صرفا تلاش هایی در حد وسع خود می کنیم که البته همگی در قبال رسالت آنها ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه یکی از روش های  درخواست از خداوند این است  که ابتدا تشکر و شکرگزاری بابت نعمت های عطا کرده انجام داده و سپس درخواستی بکنیم، چرا که این روشی است که اهل بیت از طریق دعاهای مختلف چون دعای عرفه، دعای شب جمعه، دعای ابوحمزه ثمالی به ما آموخته اند.

امام جمعه اصفهان در بیان توصیه هایی اخلاقی به طلاب هجرت افزود: تمام بدی ها و خوبی های ما را رفیق به دیگران منتقل می کند، پس در نوع رفتار و گفتار خود با اقشار مختلف مردم مراقبت کنیم، در روایت آمده دل به مدح و ثنای مردم نبندید که هیچ چیز ماندنی نیست و از هیچ یک جز خداوند نترسید.

وی اذعان کرد: مراعات با مردم روال و سیره پیامبر اکرم و اهل بیت است، وقار روحانیت در امر برخورد با مردم باید همواره حفظ شود حتی روحانیون مبلغ و طرح هجرت باید نسبت به ظاهر آراسته و تمیز خود در مواجه با مردم و حتی نوجوانان حساس باشند .

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: یکی از اموری که روحانیون طرح هجرت باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند  توجه به بعُد معنوی و تقویت بعُد علمی خود است، روحانیون طرح هجرت نباید کامل درگیر امر تبلیغ دیگران و کار اجرایی شوند  و از اموری چون ارتقا علمی خود، حفظ آیات قرآن کریم، معارف اهل بیت و احادیث، حفظ نهج البلاغه و امثالهم غافل شوند.

وی با تاکید براینکه به نظر من روحانی که منتخب میزان الحکمه را نداشته باشد، منبری خوبی نمی تواند بشود، گفت: بدانید که روحانیون طرح هجرت اگر صرفا به امر تبلیغ برای دیگران بپردازند خود ضرر کرده و شکست می خورند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اضافه کرد: مطالعه جزء ضروریات  زندگی یک طلبه خاصه طرح هجرت باید باشد، در امر محاسبه نفس روزانه باید امر تحصیلی هم لحاظ شود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد من به شما روحانیون مبلغ این است که  دفترچه ای را تهیه کنید و هر چند صفحه ای از آن دفترچه را به یک امام اختصاص داده و مطالب مرتبط با ان اعم از احادیث، روایات و تاریخ اسلام مرتبط با آن امام شریف را یاداشت و حفظ کنید.

آیت الله طباطبایی نژاد در پاسخ به سوالات و درخواست برخی از روحانیون طرح هجرت دراین جلسه گفت: به امور جزئی و حتی جزئیات  زندگی و معیشتی طلاب طرح هجرت دقت کنید و چنانچه حل مشکلات آنها در توان شما در اسرع وقت حل نمایید، چه بسا با یک اقدام ساده و کوچک می توان خانواده طرح هجرتی که درمناطق محروم مستقر هستند را شاد کرد.

وی  افزود : بهبود شرایط زندگی طلاب هجرت مناطق جز اولویت های ما است و تمام تلاش خود را می کنیم ولی معاونین تبلیغ استان نیز در دیدارهایی که به منازل این روحانیون دارند به امورو مشکلات آنها رسیدگی کنند.

امام جمعه اصفهان ابراز کرد: کار روحانیت زوری و چکشی نیست، بلکه کار روحانیت در مواجه با مردم محبتی است، روحانیون و طلاب باید توجه داشته باشند با رفتار خوش و محبت با اقشارمختلف مردم رفتار کنند.

وی خاطرنشان کرد: رفتار با مردم براساس محبت نقطه ضعف روحانیت نیست بلکه نشان از نقطه قوت ما است.

آیت الله طباطبایی نژاد بیان کرد: به  تعبیر رهبر معظم انقلاب آمریکا در سه جبهه با ما می جنگند، جبهه اقتصادی، جبهه روانی و جبهه سوم فشار عملی است، در حال حاضر اگر کسی برای گرانی در جامعه حرکت کند جز کارگری برای دشمن نیست.

وی افزود: هیچ دولتی خواهان نارضایتی مردم از خود نیست، بنابراین همه در تلاش برای رفع موانع و مشکلات هستند، ولی نمی توان منکر اشتباهاتی چون اختصاص ارز دولتی به سفرهای خارجی تفریحی و فروش سکه بدون شرایط و محدودیت از ناحیه دولت شد.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: دشمن آشوب های خیابانی را می خواهد ، حرکت های  اعتراضی خیابانی هیچ اثری  در رفع مشکلات ندارد، بلکه دشمن را شاد می کند،این ملت و نظام از سختی های زیادی پیش از این گذشته اند و از این شرایط هم خواهیم گذشت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha