جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علیزاده موسوی

حوزه/ امروز ادبیات تولید شده در مقابل تکفیر، ادبیات توصیفی است و متأسفانه انتقاد و چالش آنان را در دستور کار قرار ندادیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده موسوی صبح امروز در رونمایی از مستند تلبیس و مجموعه موشن گرافیک وارونگی که با حضور أصحاب رسانه استان قم در محل این خبرگزاری در قم برگزار شد، اظهار داشت: برای مقابله با تکفیر نیازمند دو مرحله «مقابله سخت» و «مقابله نرم» هستیم تا بتوانیم با آنان مقابله مناسب داشته باشیم.

وی ابراز داشت: از چندین سال قبل تا به امروز بحرانی مانند داعش و جریان های تکفیری در جهان اسلام به وجود آمده که به دنبال تخریب و کشتار بوده و ما در مرحله مقابله سخت، چاره ای جز مقابله مستقیم با این جریانات نداریم.

این کارشناس مسائل تکفیر خاطرنشان ساخت: در مرحله مقابله نرم نیز باید ورود مناسبی داشت؛ چراکه تفکر تکفیری، دشمن مستقیمی نیست که قابل مشاهده باشد و باید با آنان مقابله فکری و علمی داشت.

نویسنده کتاب وارونگی تصریح کرد: امروز ادبیات تولید شده در مقابل تکفیر، ادبیات توصیفی است و متأسفانه انتقاد و چالش آنان را در دستور کار قرار ندادیم.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده موسوی بیان داشت: امروز شاهد قرائت انحرافی از اسلام از سوی جریانات تکفیری بوده و هستیم که باید با مقابله نرم در روبروی آنان ایستاد.

وی با اشاره به دو خیانت اساسی جریانات تکفیری، اظهار داشت: «قرائت وارونه از مفاهیم اساسی اسلام» و «خروج مفاهیم مقابله کننده اسلامی با مفاهیم ارائه شده از سوی آنان» دو خیانت اساسی جریانات تکفیری بوده است.

این کارشناس مسائل تکفیر ابراز داشت: در راستای مقابله نرم با این جریانات، دفتر تبلیغات اسلامی تحت میز وهابیت، فعالیت هایی را برای تقابل نرم با اندیشه داعش و جریانات تکفیری آغاز کرد که یکی از این کارها، مستند تلبیس به تهیه کنندگی حجت الاسلام جمالی و کارگردانی دکتر راوش بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده موسوی خاطرنشان ساخت: فعالیت بعدی، مجموعه موشن گرافیک وارونگی به تهیه کنندگی و کارگردانی آقای مختاری بوده که مستندی تهیه شده از روی کتاب وارونگی بوده است.

وی تصریح کرد: امروز تمام جریان داعش در حال انتقال به افغانستان است و کشورهای گوناگون دیگری نیز در حال دست و پنجه نرم کردن با این جریانات هستند.

رئیس میز وهابیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، بیان داشت: می توان افراد داعشی را کشت؛ اما اندیشه تکفیری را نمی توان با اسلحه از بین برد و باید با مقابله نرم با این اندیشه مقابله کرد.

همچنین در ابتدای این نشست، یوسف شعبانعلی نیز اظهار داشت: خبرگزاری حوزه به عنوان رسانه رسمی حوزه های علمیه، فقط رسانه مرکز مدیریت حوزه نیست؛ بلکه متعلق به تمام حوزویان بوده و مراکز و مؤسسات و حوزوی می توانند دستاوردهای خود را در این خبرگزاری ارائه نمایند.

دبیر سرویس قم خبرگزاری حوزه ابراز داشت: این خبرگزاری آماده است تا بستری برای اعلام دستاوردهای علمی، هنری و پژوهشی تمام نهادهای حوزوی در خبرگزاری حوزه ایجاد نماید.

وی خاطرنشان ساخت: این مراسم رونمایی نیز بر اساس همین سیاست بوده و امروز در خدمت عوامل سازنده مستند تلبیس و مجموعه موشن گرافیک وارونگی هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha