پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جنبش عمل اسلامی لبنان

حوزه/شیخ زهیر جعید هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی لبنان و اعضای شورای رهبری این جبهه از هیئتی از جنبش "سازندگی ملی الجزایر" به ریاست احمد الدان نایب رئیس این جنبش و عفون میلود عضو پارلمان الجزایر استقبال کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ زهیر جعید هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی لبنان و اعضای شورای رهبری این جبهه از هیئتی از جنبش "سازندگی ملی الجزایر" به ریاست احمد الدان نایب رئیس این جنبش و عفون میلود عضو پارلمان الجزایر استقبال کردند.

در این دیدار دو طرف پیرامون امور اسلامی و ملی، چگونگی فعالسازی پیوند های دوستی، هماهنگی و همکاری میان مسلمانان به صورت عموم و بین جبهه عمل و جنبش به خصوص برای کار تبلیغی، تربیتی، توسعه و یاری مسئله فلسطین و حمایت از ملت مظلوم فلسطین با انواع امکانات بحث و گفتگو کردند.

شیخ جعید عضو ارشد جبهه عمل اسلامی با اشاره به اینکه ثوابت و اصولی که ما را دور هم جمع کرده در راستای راه مقاومت و دعوت به خداوند است، بر اهمیت استقرار داخلی الجزایر و کشور های منطقه برای حفظ نقشی که الجزایر در حمایت ملت و مسئله فلسطین دارد، تاکید کرد.

وی اشاره کرد: جنبش "سازندگی ملی" یک جنبش اسلامی، ملی، تبلیغی، تربیتی و سیاسی است که نسبت به قدرت های سیاسی جهان عرب و اسلام تفکر بازی دارد، به ویژه قدرت هایی که بر محور مقاومت علیه رژیم غاصب اسرائیل و علیه سیاست های دولت آمریکا می چرخند.

برای انسجام و ارتباط میان شیعه و اهل سنت به خاطر مصلحت امت تلاش می کنیم

احمد الدان نایب رئیس جنبش سازندگی ملی از تلاش جبهه عمل اسلامی در خاموش کردن فتنه و وحدت داخلی در مقابله با توطئه خارجی قدر دانی کرد و گفت: ما برای انسجام و ارتباط میان شیعه و اهل سنت به خاطر مصلحت امت تلاش می کنیم و از نقش علمای دو مذهب در وحدت امت و تقریب دیدگاه ها بر اساس مشارکت و همکاری برای ریشه دار کردن توان امت و حرکت آن به سمت بهتر تشکر می کنیم.

باید به ایران و ترکیه به عنوان کشور برادر نگاه مثبت داشت

وی بر ضرورت نگاه عاقلانه و مثبت به ایران و ترکیه به عنوان کشور برادر تاکید و اشاره کرد: تفکر تکفیری و سکولاریسم در حال نابودی است و مردم الجزایر متدین شده اند.

الدان اشاره کرد: ما با تمام قدرت ها برای حمایت از فلسطین و مسئله آن همکاری می کنیم و هیچ اختلافی میان قدرت های سیاسی در این زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: آمریکا به دنبال پیروزی بدون شکست در منطقه است و الجزایر با این پروژه را نپذیرفت و با آمریکا و فرانسه که در امور داخلی کشور های دیگر دخالت می کند، مخالفت کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha