پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
منتظری دادستان کل کشور

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری با طرح این سؤال که آیا دادگاه ویژه روحانیت در طول این سال‌ها در وظایف و رسالت خودش موفق بوده است؟، گفت: انتظار بر این بوده و هست که بالاتر از این باشیم و قطعاً و مسلماً عوامل متعددی باید کنار هم قرار گیرد تا بتوانیم به آن هدف برسیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور و رئیس دادگاه ویژه روحانیت در همایش صیانت از نهاد مقدس روحانیت در اصفهان، به نقش بی‌بدیل مردم استان اصفهان و علمای این خطه در تاریخ اسلام و تثبیت و استمرار انقلاب اسلامی اشاره کرد و هدف از تشکیل دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت به تعبیر مقام معظم رهبری را خدمت به اسلام و جامعه روحانیت و صیانت از این قشر دانست و اظهار داشت: جایگاه روحانیت از قدیم‌الایام و خصوصاً در قرن اخیر و به‌ویژه در چهل سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد برای همه روشن است.

دادستان کل کشور نقش این مجموعه تا به امروز در صیانت از مکتب تشیع و حراست و حفاظت از معارف عالیه مکتب امام صادق(ع) را یک نقش بی‌بدیلی دانست که هیچ‌گاه دشمن از آن غافل نبوده و نیست.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای نفوذ و نقش‌آفرینی در نهاد روحانیت، هدف از آن را به حداقل رساندن و تضعیف نقش مؤثر روحانیت در هدایت جامعه عنوان کرد.

رئیس دادگاه ویژه روحانیت  وظیفه روحانیت را صیانت از خود دانست و بیان داشت: برای اینکه این صیانت کارساز باشد، حتماً نیازمند یک مدیریتی است و باید حساب‌شده، منظم و با تدبیر صورت گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری افزود: مجموعه‌ای که بتواند این رسالت و صیانت را از جامعه روحانیت و حوزه‌های علمیه عهده‌دار شود به تشخیص امام راحل(ره) و تأیید مقام معظم رهبری، دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت است.

وی با طرح این سؤال که آیا این نهاد در طول این سال‌ها در وظایف و رسالت خودش موفق بوده، گفت: انتظار بر این بوده و هست که بالاتر از این باشیم و قطعاً و مسلماً عوامل متعددی باید کنار هم قرار گیرد تا بتوانیم به آن هدف برسیم.

دادستان کل کشور یکی از عوامل را خواست و مطالبه خود جامعه روحانیت و حوزه‌های علمیه دانست و تصریح کرد: اگر حوزه‌های علمیه و جوامع مختلفی که در استان‌ها و شهرها هستند، مطالبه گر این هدف نباشند، موفق نخواهیم بود.

وی لازمه موفقیت در انجام‌وظیفه در دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت را مستلزم تعامل، همکاری و هم‌افزایی بین این نهاد و روحانیت دانست و از مراجع عظام و بزرگوار، اساتید حوزه، ائمه جمعه و جماعات و هرکسی که در کسوت روحانیت است خواست که مطالبه گر جدی از دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت باشند تا در صیانت و حراست از روحانیت تلاش کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری در بخش دیگری از اظهاراتش به آسیب‌هایی که متوجه جامعه روحانیت است اشاره کرد و ادامه داد: اگر آسیب‌ها را درست شناسایی نکرده و درصدد اصلاح برنیاییم و متناسب این آسیب‌ها برنامه‌ریزی نداشته باشیم، مطمئناً این آسیب‌ها می‌تواند رشد پیدا کرده و به روحانیت ضربه بزند و آن‌وقت همه ما مسئول خواهیم بود و باید به همدیگر کمک کنیم تا بتوانیم این وظیفه سنگین و رسالت را انجام دهیم.

وی به بیان برخی مصادیقی که جامعه روحانیت را تهدید می‌کند، پرداخت و افزود: امروز جامعه روحانیت را چند مسئله تهدید می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها که شاید سخت‌ترین آن‌ها هم برای اثبات و دستیابی باشد، مسئله نفوذ است که نباید آن را دست‌کم گرفت.

رئیس دادگاه ویژه روحانیت تصریح کرد: عامل نفوذی و کسانی که برنامه نفوذ را برای روحانیت می‌ریزند با عناوین مختلف و لطایف‌الحیل و به طرق گوناگون، تلاششان بر این است که متناسب با این مجموعه نفوذ پیدا کنند و علامت و نشانه هم ندارند که بتوان آن‌ها را شناخت.

وی گفت: نفوذ همیشه به معنای جاسوسی نیست و تصور نکنید که عامل نفوذ فقط برای جاسوسی می‌آید تا اطلاعاتی را بگیرد و به دشمن منتقل کند، بلکه این‌یک شاخه از نفوذ است؛ اما یک شاخه دیگر از نفوذ که بسیار مهم است این است که عامل نفوذی برای برنامه‌های دشمن زمینه‌ساز و بستر آفرین می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری با اشاره به سرمایه‌گذاری دشمن برای نفوذ در جامعه روحانیت از طریق جریانات مختلف، تلاش جامعه روحانیت و بزرگان حوزه‌ها را برای پیشگیری از این موضوع مؤثر دانست.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: ما طلبه‌ها و روحانیون داعیه صیانت از جامعه را داریم و باید کار فرهنگی کنیم و نگذاریم آلودگی‌های اخلاقی دامن جوانان و خانواده‌ها را بگیرد و باید در این زمینه تلاش نماییم.

انتهای پیام/ن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha