پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار مسؤل مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا با ‌آیت الله نظری

حوزه/استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این که علما و روحانیت همواره مأمن و پناهگاه اقشار مختلف مردم بودند، گفت: این شاخصه مهم علمای شیعه در طول تاریخ بوده که موجب محبوبیت دو چندان آنها در جامعه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مرتضی ایازی، مسؤول مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا بهشهر، امروز با آیت الله نظری خادم الشریعه دیدار کرد.

آیت الله نظری در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره علامه ایازی از این ایشان به عنوان عالمی وارسته و تأثیر گذار یاد کرد و گفت: این شخصیت بزرگ عمر خود را صرف خدمت به دین، انقلاب و طلاب کرد.

وی با بیان این که مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا یادگار ارزشمند آیت الله ایازی(ره) است که امروز با قدرت مشغول فعالیت علمی است، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ارائه شده حدود چهار هزار طلبه و روحانی در این مدرسه علمیه تربیت و پرورش یافته اند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که شخصیت های اثرگذاری در مدرسه علمیه رستمکلا و تحت اشراف آیت الله ایازی(ره) تربیت شدند، تصریح کرد: امروز همه این افراد مایه مباهات جامعه شیعی و حوزه های علمیه هستند.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که باید با قدرت مسیر آیت الله ایازی(ره) ادامه یابد، خاطرنشان کرد: سیره علمی و عملی آن شخصیت برجسته و اثرگذار باید بیش از پیش مورد توجه طلاب جوان حوزه قرار گیرد.

وی به مردم داری و ساده زیستی آیت الله ایازی اشاره کرد و آن را الگویی برای جامعه امروز دانست و تصریح کرد: تعامل و ارتباط عمیق آن شخصیت ارزنده با عموم مردم،ایشان را به عالمی مردمی و محبوب در میان قلوب مردم تبدیل کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: علیرغم این که چندین سال از رحلت آیت الله ایازی(ره) می گذرد، اما هنوز نام و یاد ایشان در میان عموم مردم به ویژه طلاب و روحانیان زنده است و این به دلیل مردم داری، زهد، تقوا و ساده زیستی ایشان بوده است.

آیت الله نظری خادم الشریعه، مردم مازندران را مردمی عالم دوست و دیندار معرفی کرد و گفت: این مردم در عرصه ها و صحنه های مختلف این انقلاب همراه علما و روحانیت بودند و امروز پشتیبان این انقلاب و نظام هستند.

وی با تأکید بر این که امروز نیز باید تعامل و ارتباط طلاب و روحانیان با اقشار مختلف مردم عمیق و مستمر باشد، افزود: هر چه سطح این تعامل و ارتباط عمیق تر باشد، به طور حتم میزان محبوبیت روحانیت در میان مردم هر روز افزایش خواهد یافت.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این که علما و روحانیت همواره مأمن و پناهگاه اقشار مختلف مردم بودند، گفت: این شاخصه مهم علمای شیعه در طول تاریخ بوده که موجب محبوبیت دو چندان آنها در جامعه شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha