جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ابوترابی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی‌فرد گفت: سخنان متناقض و همراه با ضعف ترامپ در قبال ایران نشانگر جایگاه بلند و همراه با اقتداری است که در ملت ایران اسلامی جلوه‌گر شده و جهانیان نیز بر آن اذعان و باور قلبی دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اردبیل به نقل از روابط عمومی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، در یادواره شهدای والامقام دوران اسارت و آزادگان شهید استان اردبیل به میزبانی سالن ولایت سپاه حضرت عباس(ع) این استان، اظهار کرد: دفاع مقدس یادآور دوران سخت مقاومت و ایثارگری آزادگان در چنگال پرخون و آغشته به ستمی است که لحظه‌به‌لحظه آن با زیبایی و درس شهامت و استقامت عجین گشته بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه 4 دهه پرتلاطم گذشته را با الهام‌گیری از باورهای ارزشمند دینی و روحیه بسیجی‌وار دوران دفاع مقدس طی کردیم، تصریح کرد: بایستی در آینده نیز با چنین روحیه استکبارستیزانه‌ای حرکت کنیم چرا که در نیمه‌های راه قرار داریم و برای حرکت در مسیر انقلاب اسلامی و دستیابی به آرمان‌های والای آن اهتمام بیشتر و روحیه جهادی آمیخته با روحیه ایثارگران را نیاز خواهیم داشت.

آمریکا خود را کدخدای جهان می‌داند

وی افزود: در عصری که قدرت‌های مسلط جهانی با استعمار و استثمار ملل جهان خود را در موضع قدرت دیده و جواز هرگونه زورگویی را به خود و هم‌پیمانانشان می‌دهند و با در اختیار داشتن دانش و فناوری روز جهانی همراه با قدرت اقتصادی و تسلیحاتی خود را کدخدای جهان معرفی می‌کنند، ملت بزرگ ایران در 4 دهه اخیر بدون هیچگونه واهمه‌ای صاحبان قدرت را به سخره گرفته و در مقابل خواسته‌های آنان تسلیم‌ناپذیر نشان داده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: مقاومت ایران اسلامی در 8 سال جنگ تحمیلی سخت و نابرابر نشانگر برهم زدن تمامی معادلات نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی منطقه و جهان است.

وی گفت: با آغاز استقرار انقلاب اسلامی مقاومت در منطقه رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته و تسلیم‌ناپذیری کشورهای اسلامی نظیر لبنان، سوریه، عراق، بحرین و یمن با الهام‌گیری از دفاع جانانه و مثال‌زدنی رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت و ترس اصلی استکبار نیز از فراگیر شدن چنین باورهایی است.

سخنان متناقض و همراه با ضعف ترامپ در قبال ایران

امام جمعه موقت تهران افزود: چنانچه رئیس‌جمهوری آمریکا با زبان گستاخانه و پیچیده همراه با ضعف در توئیت خود با گفتاری عاری از ادب انقلاب اسلامی را تهدید کرده و چند روز دیگر در میان شماری از خبرنگاران جهان و در مقابل نخست‌وزیر ایتالیا  این بار نه از موضع قدرت بلکه از موضع ضعف اعلام می‌کند که از آمادگی لازم برای مذاکره با ایران بدون هیچگونه پیش‌شرطی برخوردار هستیم، این اتفاق ترسیم‌کننده جایگاه بلند و همراه با اقتداری است که در ملت ایران اسلامی در طول 4 دهه اخیر جلوه‌گر شده و جهانیان نیز بر آن اذعان و باور قلبی دارند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به‌تنهایی در مقابل استکبار و آمریکا نایستاده بلکه سوریه، لبنان، عراق و یمن نیز در کنارمان هستند، بیان کرد: با بیان موضع جدید ترامپ بلافاصله فرماندهان ارشد سپاه پاسداران حقارت و ضعف رئیس‌جمهور آمریکا را در مقابل عزم راسخ ملت ایران یادآور شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی‌فرد افزود: چنانچه سردمداران آمریکایی اظهارنظرهای متفاوت و گاها متناقضی را در قبال ایران اتخاذ می‌کنند به دلیل حرکت عظیم و قدرت انکارناپذیر انقلاب اسلامی بوده و در شرایطی که آمریکا هر روز یک جبهه و سنگری را از دست می‌دهد، هر لحظه بر اقتدار و حقانیت جبهه مقاومت افزوده می‌شود.

وی اظهار کرد: برگزاری انتخابات اخیر عراق و لبنان تحول عظیمی را در منطقه خلق کرد و این در شرایطی بود که آمریکا تلاش زیادی برای به تعویق انداختن این انتخابات داشت تا حرکت انقلابی مردم را برای تصمیم‌گیری در قبال سرنوشت خود با کندی مواجه سازد.

شباهت نابسامانی‌های اقتصادی با سختی‌های دوران دفاع مقدس

امام جمعه موقت تهران خشم امت اسلامی علیه آمریکا و صهیونیست‌ها را به صورت تصاعدی در حال افزایش توصیف کرد و ادامه داد: اتفاقات اخیر اقتصادی و نابسامانی بازار کشور را می‌توان به سختی‌های دوران دفاع مقدس تشبیه کرد، چرا که در مقطعی از جنگ برای کشورمان مشکلاتی ایجاد شد اما همین سختی‌ها نردبان اعتلا، سکوی پرش و خلق قدرت و حماسه گردید.

وی بیان کرد: هیچ تحلیل‌گری نمی‌توانست تبدیل‌شدن ایران به یکی از قدرت‌های برتر دفاعی را بعد از هشت سال جنگ تحمیلی پیش‌بینی کند، همچنین وضع قطعنامه‌های پیاپی و غیرموجه در قبال خلع هسته‌ای کشورمان نیز یکی دیگر از زورگویی‌هایی استکبار و ایادی آنان بود که باز سرنوشتی جز شکست آنان نداشت و هم‌اکنون بسیاری از کشورهای جهان دانش هسته‌ای ایران را به رسمیت می‌شناسند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی‌فرد ایران را به‌عنوان یکی از 20 اقتصاد برتر جهان معرفی کرد و گفت: زیرساخت‌های اقتصادی برای توسعه و پیشرفت ایران به‌مراتب بیشتر از دیگر کشورها بوده و ثبات سیاسی همراه با اتکا بر آرای مردم با پشتوانه ملت فهیم و با بصیرت ظرفیت‌های رشد کشور و برطرف‌سازی موانع را فراهم خواهد کرد

انتهای پیام/ن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha