جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه خداوند اخلاق رسول گرامی اسلام(ص) را به‌عنوان خلق عظیم معرفی می‌کند، گفت: درواقع خلق نیکو فرصتی است که خداوند در این دنیا به انسان داده تا با استفاده از آن آخرت خود را بسازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، شامگاه پنج شنبه در نشست با شماری از مسئولان فرهنگی استان، با اشاره به کاستی‌ها و ناهنجاری‌های موجود در جامعه، اظهار کرد: برای اصلاح امور در مرحله نخست باید به خودمان بپردازیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: چه شد که امام علی(ع)، مولای متقیان شد؟ علت آن است که خود مجسمه تقوا بود و چون خود بر اساس تقوا عمل می‌کرد لذا بقیه هم به کردار او می‌کردند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: خداوند در عالم هستی از عالم ملک تا ملکوت، موجودات زیادی را خلق کرده است؛ به‌گونه‌ای که تنها بر روی کره زمین چهار میلیون نوع موجود زنده وجود دارد و خداوند همه این موجودات را خلق کرده که در خدمت بشر باشند.

وی تصریح کرد: هدف از خلقت انسان از سوی خداوند این بود که قصد داشت جانشینی بر روی زمین بگذارد، خداوند منبع بی‌نهایت علم و رحمت و زیبایی بوده و قرار است انسان به همه این بی‌نهایت‌ها برسد، البته قرار نیست انسان خدا بشود، بلکه قرار است در این زمینه‌ها خدایی شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: خداوند به بنده خود می‌گوید همه آنچه را که گفتم اطاعت کن تو مثل من نمی‌شود اما مَثل من می‌شوی.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه انسان کامل مدنظر خداوند است، ادامه داد: در رأس آدمیت انسان کامل و وجود مبارک رسول گرامی اسلام قرار دارد که خدا اخلاق او را به عظمت معرفی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این انسان کامل است و همه می‌توانند این‌گونه باشند، افزود: خلق نیکو فرصتی است که خداوند در این دنیا به انسان داده تا با استفاده از آن آخرت خود را بسازد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: در دنیایی که هم زینت، هم لذت، هم جاه و هم موقعیت دارد و از آن طرف سختی و گرفتاری و مریضی دارد مراقب باشید گرفتار آن نشوید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha