جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضور زنان در  ورزشگاه

رادیو معارف در برنامه زنده «مجله روز» دیدگاه موافقان و مخالفان حضور زنان در ورزشگاه ها را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،‌برنامه گفتگو محور "مجله روز" از ۶ مرداد ۹۷ با حضور موافقان و مخالفان، حضور بانوان در ورزشگاه های مردان را بررسی کرد.
دکتر «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، از موافقان اجرای این طرح در پاسخ به این اشکال که برخی مراجع تقلید اجرای این طرح را  ضروری نمی دانند و ورود به آن را خط قرمز می دانند گفت: قطعا به مراجع اطلاعات غلط داده اند و گر نه مراجع عظام تقلید به هیچ وجه مخالف اجرای این طرح با رعایت حدود شرعی نیستند. وی افزود: منع حضور زنان در ورزشگاه‌ها در هیچ قانونی نیامده است.
دکتر لاله افتخاری نماینده سابق مردم تهران ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی هم موافقان را متوجه اولویت های رفع مشکلات بانوان ایرانی کرد و گفت: در حالی که ورزش بانوان در بسیاری مناطق از کمبود زیرساخت ها و امکانات ورزشی رنج می برد، چگونه این افراد در پی اجرای چنین طرح های بدون اولویت و دست چندمی هستند؟!
طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز ایجاد شادابی و نشاط در جمع خانواده ها را از جمله دلایل موافقت خود با این موضوع ذکر کرد و گفت: نباید نگاه تفکیک جنسیتی به حضور خانواده ها در ورزشگاه ها داشته باشیم، چرا که این حق آنان است که ساعتی در کنار هم بتوانند از فضای پر هیجان و شاد ورزشگاه لذت ببرند.
دکتر کبری خزعلی عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به عنوان مخالف گفت: اینکه موافقان اجرای این طرح مدعی عدم وجود قانون مصوب در این زمینه هستند، کاملا خلاف واقع است. مصوبات متعدد در شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیئت دولت های پیشین، قوه قضائیه و سایر دستگاه‌های ذی ربط، ناقض این ادعاست و بی اطلاعی این افراد که مسوولیت هایی هم در نظام جمهوری اسلامی دارند، باعث تاسف است.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha