چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عالی

حوزه/ استاد حوزه با بیان این که باید مسئولین کشور در برابر مسائل اقتصادی شفاف سازی کرده و با اخلالگران اقتصادی به شدت مبارزه کنند، گفت: امروز باید اخلالگران اقتصادی و آنانی که در این حوزه فساد می کنند به دار مجازات آویخته شوند و راه شهدا که سال ها پای آن در راه دفاع از دین خون ها ریخته شده نگذارند که پایمال بشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام مسعود عالی، شب گذشته در یادواره شهدای مدافع حرم، در مسجد امام علی(ع) مشهد، با بیان این که بر اساس روایات پیش از ظهور حضرت ولی عصر(عج) دو پرچم بلند می شود که یکی از ایران و دیگری از یمن خواهد بود، گفت: پرچم در این عبارت کنایه و به معنای صریح حکومت است.

عنایت و محبت اهل البیت(ع) به ایرانیان در متن روایات

وی با بیان این که اهل البیت(ع) از ابتدا نسبت به ایرانی ها عنایت خاصی داشته آنچنان که پیامبر گرامی اسلام(ص) در روایاتی این چنین بیان کردند که ایرانی ها دوستداران اهل بیتند، تصریح کرد: خداوند در قرآن این چنین بیان کرده که ای یاران پیامبران اگر شما کوتاهی کنید، خداوند کسان دیگری را در جای شما قرار می دهد؛ اصحاب فرمودند قوم دیگر که بناست جایگزین شود چه کسانی هستند که در این موعد پیامبر(ص) در حالی که به دوش سلمان فارسی زد فرمود این مرد و قومش هستند.

این کارشناس مذهبی با بیان این که در زمان خلفا نسبت به ایرانی ها تبعیضاتی وجود داشت آنچنان که ایرانی ها حقوقی از بیت المال و مناصب اجتماعی ویژه ای نداشتند، ابراز کرد: وقتی امیر مومنان(ع) حکومت را به دست گرفتند، ورق به کلی برگشت، آن تبعیض ها از بین رفت چراکه این حضرت عنایت خاصی به ایرانی ها داشتند.

ایرانیان با قیام خود، قطعا زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) هستند

وی با بیان این که ایرانی ها محب اهل بیت(ع) از همان ابتدای تاریخ بوده اند، تصریح کرد: اینان قطعا زمینه ساز ظهورند همان طور که آمده در قیامت جمعی از مشرق بر می خیزند؛ آن زمان که پیامبر گرامی اسلام(ص) این روایت را نقل می کرد در  سرزمین حجاز بود که شرق آن ایران محسوب می شود و از شرق سلطنت مهدی(عج) را زمینه سازی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان این که امام باقر(ع) نیز در روایاتی بیان می کنند که از ایران گروهی برخاسته و عَلمی بلند می کنند و آن را به دست صاحبانش می دهند، اظهار کرد: ایشان همچنین در روایاتی بیان می کنند که در نهضت زمینه ساز ایران تعدادی کشته می شوند که کشته ها شهیدند و امیدواریم آن پرچم اهل بیت و قیام زمینه ساز همین نهضت باشد که پاک ترین خون ها پای آن ریخته شده و در میان آنان افرادی برجسته بودند که انسان تعجب می کند چطور اینان روی زمین زندگی می کردند.

امام راحل(ره) جامعه غرق در کفر را به معنویت خواهی سوق داد

وی با بیان این که امام راحل(ره) بر اساس همین روایات که اینان باید زمینه سازی ظهور را داشته باشند به راه افتاد و نهضتی به پا کرد، افزود: حضرت امام(ره)، مرحوم نواب صفوی و سایر بزرگان عرصه انقلاب همه می خواستند تا پرچم امیر مومنان(ع) را در این کشور افراشته و ضمن خروج از سلطه استکبار، دنیا را که بر طبل کفر می کوبند به سوی معنویت خواهی سوق دهند.

استاد حوزه با بیان این که درود خدا بر آن پیر فرزانه ای که در سال 41 در تاریکی و ظلمت، و در شرائطی که بسیاری نمی دانستند چه باید بکنند، مسیر آینده را در خشت خام می دید، عنوان کرد: هدف قیام حضرت امام(ره) زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) بود که به همین سبب نیز این نهضت تا به امروز همچنان استمرار و تداوم یافته است.

عده ای می خواهند فداکاری ها، ایثارها و جانفشانی های انقلاب فراموش شوند

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان این که امروز شما ایرانیان پرچم امیر المومنان(ع) را برافراشته اید، ابراز کرد: این نظام در راس آن فقیه جامع الشرائطی قرار دارد که می تواند کشور را به درستی راهبری کند؛ اما رسالت هر یک از شما انسان های مسن که دوران انقلاب را درک کرده اید آن است تا جریانات آن زمان را به جوانان بگویید که این خود عبادت است، چراکه امروز عده ای ضمن چشمپوشی بر همه فداکاری ها، ایثار ها و جانفشانی های آن دوران بنا دارند تا این انقلاب را نابود کنند.

وی با بیان این که پیش از انقلاب آنانی حاکم بودند که دین را از اساس انکار می کردند، افزود: آن زمان با شخص اول عالم تشیع به عنوان نائب امام زمان(عج) با بدترین حالت برخورد می کردند اما با عنایت خداوند این انقلاب به راه افتاد و اگر جوانان در این مسیر پرپر شدند همه برای دفاع از دین و معارف ناب اسلامی بود و پس از پیاده سازی انقلاب ظلم و ستم از میان رفت.

مردم آزادی را در چارچوب دین می خواهند/ شعارهای انقلاب جهانی بود

استاد حوزه با بیان این که سال 84 با پیروزی جریان اصولگرا در انتخابات، عده ای از اصلاح طلبان بر طبل اختلافات کوبیده و به مردم توهین هایی کردند، بیان کرد: آنان باید بدانند که مردم ما همه چیز حتی آزادی را در چارچوب دین می خواهند؛ شهدای ما برای دین قیام کردند و این انقلاب نیز شعارهایش، شعارهای منطقه ای نبود بلکه جهانی بود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان این که با عنایت خداوند پیام این انقلاب به بیرون مرزها صادر شد، گفت: بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی فراگیر شد، رنسانس اسلامی رخ داد و سرانجام نیز حیات مجدد اسلامی شکل گرفت.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) با ایده و تئوری خود ورق را به نفع مسلمین بازگرداند، بیان کرد: پیام انقلاب در جهان انعکاس پیدا کرد و اسلام چنان فراگیر شد که مراکز مختلف رسانه ای چنین بیان کردند که تا سال 2050 میلادی جمعیت غالب جهان در غرب با مسلمین خواهد بود که بدین سبب احساس ترس بر آنان چیره شد و آنجا متوجه شدند که این انقلاب جهانی است.

امروز میدان، میدان قتلگاه فرهنگی است/ توطئه شکست خورده دشمنان در برابر ایرانیان

استاد حوزه با بیان این که از آن زمان غربی ها انواع توطئه ها را به کار بستند و چهل سال مردم را تحریم کردند، بیان کرد: امروز نه شبیخون فرهنگی، نه ناتوی فرهنگی و نه جنگ فرهنگی است، بلکه قتلگاه فرهنگی است؛ احسان نراقی چنین می گوید که اگر آمریکا در هفتاد سال جنگ با شوروی 7 میلیون دلار هزینه کرد تنها در 25 سال اول این انقلاب غرب برای نابودی ایران بیش از صد میلیارد دلار هزینه کرده و انواع توطئه ها را به کار بسته است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان این که مردم ایران تا به امروز در برابر سنگین ترین توطئه ها یعنی جنگ های نیابتی نیز ایستاده اند و طرح هایی که سال ها تئوریسین های غربی بر آن کار و برنامه ریزی کرده اند را با شکست مواجه ساخته اند، اظهار کرد: آنان چنین طرح بستند که ایران در سال 2005 تبدیل به خرابه می شود اما طرح آنان به شکست خورد.

شش هدف برای نابودی ایران اسلامی

وی با اشاره به اهداف این طرح و برنامه آنان ابراز کرد: برای آن که اسرائیل حاشیه امن پیدا کند، فروش اسلحه توسعه و رونق یابد، منابع انرژی جهان از دست مسلمین گرفته شود، کشورهای اسلامی برای جلوگیری از شورش تجزیه شوند و زیر ساخت های آنان نابود شود، ایران اسلامی به عنوان محور همه تفکرات تضعیف شود و اسلام را به عنوان دین خشن جلوه دهند، تصمیم داشتند تا ایران را در برنامه ای بلند مدت نابود کنند و مسلمانان را به جهان هم بیاندازند تا ایران به محور تبدیل نشود.

استاد حوزه با بیان این که در همه این سال ها طرح آنان برای اینکه اسرائیل به قدرت نخست منطقه تبدیل شود، شکست خورد، گفت: با همه فعالیت دشمنان ایران به عنوان قدرت اول منطقه شد و دومین دستاورد ارزشمند ما نیز آن بود که نیروها و جریان مقاومت در منطقه تقویت شدند که این جریان، جریان مردمی است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان این که امام زمان(عج) یار می خواهند که این نیروهای مقاومت زمینه را برای ظهور حضرت فراهم کردند، بیان کرد: امروز تنها نیروهای کشافه المهدی 80 هزار نفرند و نیروهای مقاومت بسیار گسترده شده و عظمت یافته اند.

وی با بیان این که این ها امتحانات بزرگ الهی است که بر اساس بیان امام صادق(ع) شیعیان در زندگی بارها امتحان می شوند، یادآور شد: شیعیان بارها امتحان و سنجش می شوند تا آن شیعه های خالص از ناخالص مشخص و تفکیک شوند.

در فتنه 88 مدعیان انقلابی، پیمان دوستی با دشمن بستند

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که در فتنه 88 عده ای مدعی و سابقه دار بودند، در انقلاب درخشیده بودند، اما متاسفانه در این فتنه با دشمن و علیه مردم دست دوستی دادند و چهره نفاق پیدا کردند، خاطر نشان کرد: در روز قیامت آنانی که چهره نفاق دارند کنار می روند و تنها دو جریان یعنی کفر و ایمان در روبروی یکدیگر قرار می گیرند.

مسئولین طوری وانمود نکنند که گویا کشور در ضعف قرار دارد

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان این که قدرت انقلاب امروز نفاق را تبدیل به کفر کرده، اظهار کرد: در چهل سال اخیر تا به امروز در اوج قدرت بودیم و منطقه در دستان ماست؛ محبوبیت کشور را در منطقه احساس می کنیم اما متاسفانه عده ای ملعون در جمع تصمیم سازان و یا مسئولین طوری وانمود می کنند که گویا کشور در ضعف قرار دارد.

بخشی از وضعیت نابسامان اقتصادی حاصل ضعف مسئولین است

وی با بیان این که مسیر انقلاب روشن است، به وضعیت امروز اقتصادی کشور اشاره و بیان کرد: سنگینی مسائل اقتصادی بخشی از آن مربوط به فشار خارجی است؛ بخش دیگری از آن جنگ روانی و سیاه نمایی است که در شبکه های اجتماعی، فضای مجازی و فضای جامعه ایجاد شده و بخش دیگری نیز به سبب ضعف مسئولین و عدم تدبیر صحیح است.

اخلالگران اقتصادی به دار مجازات آویخته شوند

استاد حوزه با بیان این که باید مسئولین کشور در برابر مسائل اقتصادی شفاف سازی کرده و با اخلالگران اقتصادی به شدت مبارزه کنند، گفت: امروز باید اخلالگران اقتصادی و آنانی که در این حوزه فساد می کنند به دار مجازات آویخته شوند و این راه شهدا که سال ها پای آن در راه دفاع از دین خون ها ریخته شده نگذارند که پایمال بشود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha