جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف

حوزه/ آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف بر اهمیت این مسئله که انسان اصلاح را از خودش آغاز کند تا به دنبال آن جامعه اصلاح شود، تاکید کردند و افزودند: فرصت بزرگ برای تغییر اوضاع؛ همان زیارت مرقد ائمه اهل بیت (علیهم السلام) است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف اشرف در دیدار جمعی از مردم بصره بر اهمیت این مسئله که انسان اصلاح را از خودش آغاز کند تا به دنبال آن جامعه اصلاح شود، تاکید کردند و افزودند: فرصت بزرگ برای تغییر اوضاع به سمت بهتر؛ همان زیارت مرقد ائمه اهل بیت(علیهم السلام) است تا صفحه جدیدی در اصلاح رفتار روزانه انسان باز شود.

ایشان بر اهمیت تمسک به سیره اهل بیت(ع) تاکید کرده و آن را راه استوار و ضامن خوشبختی انسان در دنیا و آخرت دانستند.

آیت الله نجفی در پاسخ به سؤالی که از ایشان در خصوص مطالبه کردها مبنی بر بازگشت به مناطق مورد منازعه، تاکید کردند: این مسئله نیازمند همه پرسی مردمی و رهبران مخلص و قدرتمند است و باید ضامن عدم تجزیه عراق و جدایی اقلیم کردستان باشد.

ایشان ادامه دادند: مشکل اجرای قانون اقلیم ها در عراق نیست، بلکه مشکل در رهبرانی است که مدیریت این اقلیم ها و دولت مرکزی را بر عهده دارند. برخی از کشور های نزدیک و دور از عراق این قانون را اجرایی می کنند که می توان از تجربه آنان استفاده کرد و مهم حفظ وحدت است.

شهر نجف اشرف، پایتخت دینی مسلمانان است

"علاء غریب الزبیدی" فرمانده پلیس نجف اشرف با آیت الله بشیر نجفی دیدار و پیرامون اوضاع امنیتی نجف گفتگو کرد.

آیت الله نجفی با تاکید بر اینکه مردم و جوانان نجف امانتی در دست تمامی مسئولین هستند، اشاره کردند: مسئله تظاهرات که چند هفته پیش در این شهر برگزار شد در پی مشکلات بزرگی مثل فقر، بیکاری، فساد اداری و مالی بود که جامعه عراق از آن رنج می برد، لذا دولت باید راه حل مناسب و سریعی برای آن بیابد.

ایشان افزودند: شهر نجف اشرف پایتخت دینی تمامی مسلمانان و شهر تشیع است، لذا باید توجه ویژه ای به امنیت و خدمات آن بشود و همگی باید این جایگاه را بدانند و  در چارچوب آن عمل کنند.

فرمانده پلیس نجف نیز شرحی از اوضاع امنیت نجف، تعامل مسالمت آمیز با تظاهرات کنندگان، احترام به همگی، تقویت امنیت نجف و اجرای نظم و قانون ارائه داد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha