چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسابقات قرآن کریم در سنندج

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از شرکت بیش از ۳۲ هزار قرآن آموز در دوره های آموزش قرآن کریم در موسسات و خانه های قرآنی سال گذشته این اداره کل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، پنجشنبه شب در جمع فعالان قرآنی تبریز با تشریح فعالیت های قرآنی این استان ابراز داشت: هم اکنون ۹۱ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت، ۲۶۰ خانه قرآنی شهری و ۲۸۴ خانه قرآنی روستایی در سطح این استان فعالیت می کنند.

وی افزود: تشکل های قرآنی تحت نظارت این اداره کل در زمینه آموزش قرائت، مفاهیم،حفظ، ترجمه و تفسیر، انس کودکان با قرآن در سطوح عمومی و تخصصی و تربیت کادر متخصص قرآن کریم در مناطق شهری و روستایی فعالیت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف با موضوع تصحیح قرائت نماز، ترتیل خوانی قرآن و مسابقه فرهنگی قرآنی در ۵۷ مسجد استان، برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ با ۳۵۶ شرکت کننده در رشته های حفظ ۳، ۵، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء را از دیگر برنامه های قرآنی در سال جاری برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: سال گذشته بیش از ۳۲ هزار قرآن آموز در دوره های آموزش قرآن کریم در موسسات و خانه های قرآنی شرکت کرده و قبول شدگان در این دوره ها گواهینامه پایانی اخذ کرده اند.

وی، از قبولی ۱۵۳ حافظ در مرحله اول آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ خبر داد و افزود: در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ امسال که ۳۵۶ حافظ در رشته های حفظ سه، پنج، ده، بیست و سی جزء شرکت کرده بودند، ۱۵۳ نفر در مرحله اول قبول شده و مجاز به شرکت در مرحله دوم هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: ۱۳۰ نفر از خواهران و ۲۳ نفر از برادران در اولین مرحله دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفاظ قبول شدند و در مجموع ۹۸ درصد از شرکت کنندگان را در برمی گیرد و در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ امسال تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال قبل ۸۹ درصد رشد داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، برپایی کرسی تلاوت قرآن، محفل انس با قرآن، برگزاری حلقه های محوری تفسیر قرآن، برگزاری مجمع ماهانه اساتید و پیشکسوتان قرآنی، حمایت از برنامه های آموزشی مؤسسات و خانه های قرآنی، تجهیز خانه های قرآنی، برگزاری دوره های آموزش قرآن ویژه کارکنان دولت، اعزام داور به مسابقات قرآنی را از اهم برنامه های قرآنی سال عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha