پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران

حوزه/ مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران، ایجاد وحدت و انسجام در جامعه را از جمله مهم ترین وظایف ائمه جمعه یاد کرد و افزود: ائمه جمعه امروز حلقه وصل میان مردم و حکومت و نظام اسلامی به شمار می روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد انتظاری، مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران پنج شنبه شب در نشستی فعالان ستاد نماز جمعه شهرستان بهشهر با اشاره به این که نماز جمعه یکی از رویش های ارزشمند انقلاب اسلامی است، گفت: این پایگاه عبادی سیاسی بهترین ظرفیت نظام اسلامی برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به این که امروز به برکت انقلاب اسلامی، نماز عبادی سیاسی جمعه هر هفته در 900 شهر کشور اقامه می شود، افزود: نماز جمعه بهترین پایگاه دفاع دین و انقلاب است که باید در جهت تقویت آن بیشتر تلاش شود.

حجت الاسلام انتظاری با بیان این که دشمن از جایگاه نماز جمعه بسیار هراسان است، خاطرنشان کرد: این پایگاه عبادی سیاسی هر هفته با بصیرت و آگاهی بالای ائمه جمعه بسیاری از توطئه ها و نقشه های دشمنان را خنثی می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان با تبلیغات دروغین همواره تلاش کردند تا از حضور مردم در صفوف نماز جمعه را کمرنگ نشان دهند، تصریح کرد: علیرغم همه نقشه ها و تبلیغات منفی اما می بینیم که نماز جمعه به تجلی وحدت و همبستگی ملی ملت ایران تبدیل شده است.

مشاور استاندار مازندران در امور روحانیت با بیان این که بسیاری از توطئه ها و نقشه های شوم دشمن علیه دین و انقلاب در همین پایگاه های عبادی سیاسی نماز جمعه و با روشنگری ائمه جمعه خنثی شد، خاطرنشان کرد: امروز نیز این پایگاه ارزشمند به جایگاهی برای حمایت از انقلاب و نظام اسلامی تبدیل شده است.

وی با بیان این که ائمه جمعه با بیان مشکلات و کاستی ها در تریبون های نماز جمعه، مسؤولان را در رفع کمبود ها یاری می دهند، خاطرنشان کرد: پایگاه های نماز جمعه همواره یاری دهنده دولت در ادوار مختلف این انقلاب بوده است.

حجت الاسلام انتظاری با اشاره به این که گروه ها و فرقه های ضاله همواره در پی تضعیف جایگاه نماز جمعه بوده اند، تصریح کرد: در همین راستا برخی ائمه محترم جمعه از سوی منافقان کور دل به شهادت رسیدند.

وی با بیان این که جریان نفاق همواره در پی ضربه زدن به انقلاب و ارکان مهم نظام اسلامی بوده است، گفت: نماز جمعه به عنوان یکی از مهم ترین پایگاه های عبادی سیاسی کشور همواره مورد طمع منافقان کوردل بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز تقویت نماز جمعه، تقویت انقلاب و نظام اسلامی است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تقویت این جایگاه ارزشمند بهره گرفته شود.

حجت الاسلام انتظاری، تعداد شهدای نماز جمعه کشور سه هزار نفر اعلام کرد و گفت: در مازندران نیز پایگاه های عبادی سیاسی نماز جمعه 88 شهید را تقدیم این انقلاب کردند.

وی با بیان این که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر نماز عبادی سیاسی جمعه در 48 شهر مازندران اقامه می شود، خاطرنشان کرد: حضور مردم در صفوف به هم پیوسته نماز جمعه در هر هفته بسیار پررنگ است.

حجت الاسلام انتظاری همچنین بر ضرورت حضور پررنگ تر مسؤولان در نماز های جمعه تأکید کرد و گفت: پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه ظرفیت بسیار ارزشمندی برای ارتباط و تعامل بیشتر مسؤولان با مردم است.

وی در ادامه سخنان خود ایجاد وحدت و انسجام در جامعه را از جمله مهم ترین وظایف ائمه جمعه یاد کرد و افزود: ائمه جمعه امروز حلقه وصل میان مردم و حکومت و نظام اسلامی به شمار می روند.

مشاور استاندار مازندران در امور روحانیت با بیان این که نماز جمعه امروز خوار چشم معاندان و مخالفان انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: تقویت روز افزون جایگاه نماز جمعه ضربه سنگینی به هجمه ها و توطئه های دشمنان انقلاب و نظام خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha