چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 حجت الاسلام سید عربعلی جباری - امام جمعه بهشهر

امام جمعه بهشهر، پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه را عاملی در جهت تقویت پایه های انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر، پنج شنبه شب در جمع فعالان ستاد نماز جمعه این شهرستان با بیان این که ائمه جمعه باید از تریبون نماز جمعه مطالبات مردم را به گوش مسؤولان برسانند، گفت: همچنین این پایگاه های عبادی سیاسی باید در جهت تبیین و تبلیغ خدمات مسؤولان به مردم گام بردارند.

وی با تأکید براین که خطبه های نماز جمعه باید پرمحتوا و با کیفیت باشد، خاطرنشان کرد: مسائل بصیرتی باید در خطبه ها از سوی ائمه جمعه برای مردم بیان شود.

امام جمعه بهشهر بر ضرورت برنامه ریزی مناسب به منظور جذب جوانان در ستاد های نماز جمعه تأکید کرد و گفت: حضور نسل جوان در صفوف نماز جمعه می تواند خنثی کننده بسیاری از توطئه های دشمنان باشد.

وی با بیان این که حضور مستمر در نماز جمعه یکی از راه های تقویت و اعتلای دین است، تصریح کرد: رسیدن به سعادت و کمال در گرو دستیابی به بندگی حق است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که برای بندگی و زندگی نیازمند الگو هستیم، افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) بهترین الگوی انسان به شمار می روند که در دوران غیبت نیز الگوی ما باید مقام معظم رهبری باشد.

وی با بیان این که برپایی نماز جمعه از اهمیت بسیار بالایی در جامعه اسلامی برخوردار است، خاطرنشان کرد: نماز عبادی سیاسی جمعه علاوه بر مسائل دینی و معنوی، آثار و برکات اجتماعی و سیاسی بسیار بالایی نیز با خود به همراه دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام(ص) سیما و صورت دین را نماز معرفی کردند، گفت: از آنجایی که نماز ستون دین است به همین دلیل هرکس نماز را سبک بشمارد یا ترک کند دین خودش را منهدم کرده است.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که نماز موجب نورانیت می شود، افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند محبوب ترین اعمال در پیشگاه خدا نماز است.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که نماز جمعه امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به پایگاهی برای تجلی وحدت و همبستگی ملی تبدیل شده است، گفت: برپایی صفوف به هم پیوسته نماز جمعه در هر هفته تیری بر قلب دشمنان و معاندان انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به این که نماز جمعه شوق جهاد فی سبیل الله را در دل ها ترغیب کرده بود، افزود: امروز یکی از بهترین راه های ضربه زدن به دشمن تقویت پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از بهترین راه های حفظ و تقویت انقلاب اسلامی حضور پررنگ در صفوف نماز جمعه است، خاطرنشان کرد: حضور در نماز جمعه تیری بر قلب دشمنان انقلاب و عامل خوشحالی علاقه مندان به نظام اسلامی است.

وی در ادامه سخنان خود به حضور پررنگ نسل جوان در ستاد های نماز جمعه اشاره کرد و گفت: این حضور نشان دهنده عشق و علاقه جوانان ایران اسلامی به ارزش های دینی و انقلابی است.

حجت الاسلام جباری، نقش نماز جمعه در استحکام پایه های انقلاب اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ائمه جمعه دستاوردهاي انقلاب را براي مردم تبيين كرده و با اطلاع‌رساني به مردم دلگرمي، قوت قلب و اميد می دهند.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که دشمن همواره تلاش کرد تا این پایگاه مهم دینی و سیاسی را تضعیف کند، تصریح کرد: اما هوشیاری و بصیرت ملت ایران هر روز بر تقویت جایگاه نماز جمعه افزوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha