جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعرافی نماز جمعه

حوزه/ امام جمعه قم گفت: امروز شرایط جدیدی دنبال می کنیم؛ راه مقابله، هوشیاری ملت و انسجام ملی است و حرکت همراه با رهبری است؛ مسئولان و قوای گوناگون و قوه قضاییه و نهادها وظایف سنگینی به عهده دارند؛ انتظار می رود که مسئولان رهنمودهای راهگشای رهبری و مراجع در قلمروهای گوناگون را نصب العین قراردهند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس گفت: این صدا، صدای ملت ایران در برابر دولتمردان حاکم آمریکا و زورمندان است و تا زمانی که شما عاقل شوید و دست از این همه ستم بردارید این فریاد ادامه دارد؛ امروز شاهد هستیم که در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که در پرونده آن استقلال و آزادی و پیشرفت های گوناگون ثبت شده است، دشمنان ملت ما دوباره دست به توطئه و قدرت نمایی زده اند و برگ های جدیدی از تحریم و تهدید را رو کرده اند.

عضو شورای عالی حوزه اظهارکرد: این حملات و هجمات نشان دهنده عصبانیت شما از ماندگاری انقلاب و اقتدار انقلابی ما و اقتدار انقلاب در فرای مرزها است که این عصبانیت نیز این چنین شما را خشمگین کرده است و به همین منظور است که عهدها را زیرپا می گذارند و ژست های قلدر مأبانه می گیرند.

وی با ذکر این مطلب که هدف آنها ملت ما است اظهارکرد: هدف نهایی دشمن، دل های امیدوار و قلب ها و اراده های ثابت شما ملت بزرگ و انقلابی است؛ دشمنان  یک جنگ روانی و اقتصادی شدید به راه انداختند که ما را از پا درآورند تا باور و امید و وحدت و انسجام را از ما بگیرند؛ اخلال به امنیت و هرج و مرج در کشوری که نماد امنیت و استقلال در دنیا است از آرزوهای محقق نشدنی آنها است.

مدیر حوزه های علمیه اظهارکرد: امروز شرایط جدیدی دنبال می کنیم؛ راه مقابله، هوشیاری ملت و انسجام ملی است و حرکت همراه با رهبری است؛ مسئولان و قوای گوناگون و قوه قضاییه و نهادها وظایف سنگینی به عهده دارند؛ انتظار می رود که مسئولان رهنمودهای راهگشای رهبری در قلمروهای گوناگون را نصب العین قراردهند؛ مراجع در این روزها دردهای مردم را برشمردند که انتظار می رود که مسئولان نیز رهنمودهای مراجع و... را با قطع نظرهای سیاسی و جناحی را مد نظر قراردهند.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: مسئولان باید به مردم نزدیک شوند و درد دختر و پسری که شرایط ازدواج آنها فراهم نیست و درد گرانی خانه و مسکن و موادغذایی را درک کنند؛ عزم و مدیریت اقتصادی در مسیر اقتصاد مقاومتی از دیگر شرایط مهم برای حل مشکلات است؛ متاسفانه در حال حاضر برنامه ریزی سامان مند و پای کار آمدن کاملی وجود ندارد؛ همه قواها و نهادها باید این عزم را انجام دهند.

وی اظهارکرد: اصلاح و آرایش تیم ها و مدیران اقتصادی نیز عنصر مهمی است که به حل مشکلات کمک خواهد کرد؛ در این عرصه انسانهای متعهد باید پای کار بیایند؛ اگر کسی گمان میکند که این ملت نمی تواند، کاملا در اشتباه است زیرا این ملت معجزه قرن را آفرید.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: اصلاح نظام بانکی از دیگر شرایط حل بحران اقتصادی است؛ بانک ها باید نسبت به دیرکردها توجه داشته باشند و اقدام درستی در این عرصه داشته کنند؛ باید توجه کنند که نباید صنایع ما به تعطیلی کشیده شوند و به همین خاطر باید وام های مناسب تری برای صنایع اختصاص بدهند.

امام جمعه قم تصریح کرد: ارتباط فعال خارجی با همسایگان و کشورهای شرقی برای بازاریابی و فعالیت اقتصادی، مبارزه با قاچاق و تاکید بر کالای داخلی، مبارزه با مفاسد همراه با برنامه ریزی و قاطعیت از جمله راهکارهای مهمی است که مسئولان باید در این شرایط به کار ببندند.

وی گفت: کنترل بازار ارز و گرانی های شکننده و مواضع شجاعانه در مقابل دشمن نیز در این شرایط بسیار مهم است؛ مواضع رئیس جمهو در مدت اخیر نیز قابل تقدیر است؛ حکمت و مصلحت و عقلانیت حکم می کند که قوی و محکم باشیم؛ نباید با عهدشکنان خیال مذاکره داشته باشیم؛ شما به ملت ها جور و جفا رواداشتید و در کشورهای عالم ظلم می کنید؛ شما دروغ می گویید و مطمئن هم باشید که ملت ما از این بحران ها عبور خواهد کرد و با تمام وجود در مقابل شما مقاومت خواهد کرد.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس جهاددانشگاهی گفت: خدمات جهاددانشگاهی را در سالهای گذشته ارج می نهیم، زیرا این نهاد اقدامات جدی انجام داده؛ خدمات جهاددانشگاهی به کشور در عرصه های مختلف بسیار مهم و تحسین برانگیزاست، ولی امروز انتظار می رود که این نهاد بیش از پیش تلاش های خود را بگسترداند و این تلاش ها را برپایه اندیشه انقلابی سامان دهد و قدم های بزرگتری بردارد.

وی با اشاره به سالروز حمله آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی گفت: در این روزها آمریکا به دو شهر بزرگ ژاپن حمله کرد و در یک لحظه، 200 هزار نفر را کشت و صدها هزار انسان مجروح و آواره شدند.

مدیر حوزه های علمیه اظهارکرد: باید به آنها گفت کسی که این سلاح های نسل کش را به کار برد شما بودید و امنیت بشر را در هر زمانی تهدید کردید؛ امروز ملت های مسلمان و مستضعف و همچنین کشور ما مدعی است که این سلاح ها باید کنار برود و معدوم شود؛ ولی این سلاح ها در اختیار کسانی است که حق وتو دارند؛ شما دروغ می گویید زیرا پرونده شما بسیار سیاه و سنگین و ننگین است.

آیت الله اعرافی اظهارکرد: لیست بالای زیرپاگذاشتن حقوق بشر از سوی مدعیان حقوق بشر بسیار طول و دراز است؛ ندایی که از آن هراس دارید هرگز خاموش نمی شود؛ بلکه امروز نه تنها قم و ایران بلکه در همه جهان طنین «مرگ بر آمریکا» به گوش می رسد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha