پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا

حوزه/ عضو شورای سیاست‌گذاری طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی گفت: توقع می رود نخبگان به تناسب حوزه، مطالعاتی که دارند دقیق شوند و در بحث هایی که متعلق به همه علوم انسانی است به صورت ریزتر وارد شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا بعد از ظهر جمعه در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی که در سالن همایش غدیر قم برگزار شد، اظهار داشت:  در دعوت اولیه ای  که هر سال برای حدود 3 هزار نفر انجام می شود، حدود هزار نفر اجابت می شوند و امیدوایم امکانات ما به گونه ای شود که بتوانیم همه این تعداد را پذیرا باشیم .

وی گفت: کم ترین ثمراین طرح گفتمان علوم انسانی یافتن موضوعی برای اندیشیدن  است که این موضوعات موردغفلت قرار گرفته و در واقع پاتوق شدن برای کسانی است که دغدغه علم دارند تا با انگیزه بیشتر سراغ دانشی که به آن وارد شدند بروند.

عضو شورای سیاست‌گذاری طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی تصریح کرد: طرح ها  و اردو های مشابهی برگزار می شوند که تفاوت هایی با این طرح دارند به عنوان  مثال آن طرح ها در مدت کوتاهی است و تمام می شود، اما این طرح با یک دوره دو هفته ای تازه شروع می شود و مقطع اول آن یک دوره 5 ساله است.

وی با بیان اینکه طرح های دیگر بیشتر با رویکرد فرهنگی و اجتماعی است افزود: طرح های دیگر مختص داشجویان علوم انسانی نیست و همه وارد می شوند اما این طرح مختص دانشجویان علوم انسانی است.

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا  گفت: در طرح‌هایی مثل ولایت و کوثر دوره‌ها به صورت عمومی و مقطعی برگزار می‌شود اما در این طرح تلاش می شود دانشجویان با لایه‌های عمیق علوم انسانی که نیازمند اشراف بر برخی مباحث فکری و فلسفی است، آشنا شوند.

وی با بیان اینکه دیدگاه های مختلفی در زمینه علوم انسانی وجود دارد گفت: در هر روز از این اردو دیدگاهی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و بعد از این که این مورد توجه قرار گرفت و مسئله علوم برای ایران و کشورهای اسلامی مسئله مشترک شد، علوم اسلامی مسئله مضاعف می شود و به سرعت در تحول سوژه و ابژه اثر می گذارد.

عضو هیأت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران گفت: توقع می رود دوستان به تناسب حوزه مطالعاتی که دارند وارد شوند و در بحث هایی که متعلق به همه علوم انسانی است، به صورت ریزتر وارد شوند.

وی عنوان کرد: در این چند سال خروجی که داشتیم به صورت کتاب هایی منتشر شده و امسال گرایش های تخصصی شکل گرفته و توقع می رود این بحث ها و درس ها که ارائه می شود و فعالیت خود دانشجویان منتشر شود.

حجت الاسلام والمسلمین پارسا نیا خبر داد: مجوز یک نشریه علمی ترویجی که ویژگی دانشجویی داشته باشد را گرفتیم تا فعالیت های این دوستان را پوشش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha