سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
زندانی فلسطینی در ۶۸ امین روز اعتصاب غذا به سر می برد

حوزه/ حسن شوک، زندانی فلسطینی که در سلول انفرادی در زندان رمله اسرائیل اسیر است روز جمعه وارد ۶۷ امین روز اعتصاب غذا در اعتراض به حکم بازداشت موقت وارد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از آناتولی، حسن شوک، زندانی فلسطینی که در سلول انفرادی در زندان رمله اسرائیل  به سر می برد روز جمعه وارد 67 امین روز اعتصاب غذا شد.

به گفته جامعه زندانیان فلسطینی، این زندانی فلسطینی در اعتراض به بازداشت موقت «بازداشت اداری» دست به اعتصاب غذا زده و به دلیل وخامت حالش به مرکز درمانی کاپلان در اسرائیل منتقل شده است.

حسن شوک 30  ساله نخستین بار در سال 2017 تحت بازداشت موقت قرار گرفت. پس از اعتصاب غذای 37 روزه به توافقی با مقامات رژیم غاصب اسرائیلی رسید و قرار شد در ماه ژوئن امسال آزاد شد. با این حال صهیونیست ها پس از آزاد کردن وی از زندان، دوباره او را بازداشت کردند و به همین سبب نیز او دست به اعتصاب غذا زد که تا امروز ادامه داشته است.

لازم به ذکر است قانون بازداشت موقت «اداری» در سرزمین های اشغالی به مقامات صهیونیستی اجازه می دهد که هر فلسطینی را بدون هیچ اتهام یا برگزاری دادگاهی در مدت دوره های 3 ماهه در بازداشت نگه دارند و تا هر زمان که بخواهند دوره های سه ماهه را تمدید کنند. به گفته شخصیت های فلسطینی هم اکنون بیش از 6 هزار و 400 فلسطینی در زندان های اسرائیل اسیر هستند که 550 تن از آن ها تحت بازداشت موقت به سر می برند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha