جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سعادتی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان گفت: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های طلاب و روحانیان برای از دست دادن سنگر مهم هدایتگری، آغشته شدن آن‌ها به زخارف دنیوی و کمرنگ شدن بایسته‌های یک رهبری دینی در این قشر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید سعادتی، امروز در جمع طلاب جدیدالورود دوره تثبیتی مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان با اشاره به رسالت خطیر و حساس طلبگی، اظهار کرد: با در نظر گرفتن شرایط دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه امروز طلاب و روحانیان باید خود را برای نقش‌آفرینی شایسته در این وضعیت آماده کنند.

وی مرور سیره و رفتار علمای سلف و بزرگان حوزه علمیه در زمینهٔ رهبریت مسائل دینی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی را ازجمله ملزومات این امر دانست و افزود: طلاب باید در ابعاد ایمانی و معرفت اسلامی، تهذیب نفس، سلوک عبادی، سلامت روحی و جسمی و به طور کلی زی طلبگی راه علمای بزرگ اسلام را ادامه دهند تا بتوانند رسالت طلبگی خود را به‌درستی ایفا کنند.

حجت‌الاسلام سعادتی با تأکید بر تقویت روحیه تهذیب و دوری از تجمل‌گرایی در بین طلاب و روحانیان، خاطرنشان کرد: آنچه به‌عنوان یک اصل برای طلبه امروز که علمدار ترویج ارزش‌های اخلاقی محسوب می‌شود، بسیار مهم و ضروری است آراستگی ظاهر و باطن با تکیه بر فضائل اخلاقی است؛ چراکه این قشر رهبریت مذهبی جامعه را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: همچنین باید به این نکته هم توجه کرد که امام بودن و رهبری دینی و اخلاقی در حوزه مسائل دینی متفاوت از سایر حوزه‌ها است و بر همین اساس امروز باید طلاب و روحانیان تلاش کنند با تقویت روحیه دین‌مداری در خود، این مسئولیت مهم و خطیر را همچون علمای گذشته حفظ کنند.

حجت‌الاسلام سعادتی اظهار کرد: مردم افرادی را به رهبری دینی برگزیده و آن‌ها را اسوه و الگوی اخلاقی و رفتاری خود قرار می‌دهند که کردارشان گفتار آن‌ها را تصدیق کند و در این صورت است که مردم رهبران خود را با دل و قلب همراهی و از آن‌ها پیروی می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان افزود: بنابراین شاید یکی از مهم‌ترین آسیب‌های طلاب و روحانیان برای از دست دادن این سنگر مهم هدایتگری، آغشته شدن آن‌ها به زخارف دنیوی و کمرنگ شدن بایسته‌های یک رهبری دینی در این قشر است.

گفتنی است، در سال تحصیلی گذشته در مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان بیش از ۱۰۰ طلبه در سطوح یک و دو زیر نظر ۱۰ استاد و مدرس اعزامی و بومی تحصیل کردند.

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان، دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی بوده و شهر شیروان، مرکز این شهرستان در ۶۰ کیلومتری بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است.

در این شهرستان دو مدرسه علمیه برادران آیت‌الله حکیم(ره) و خواهران الزهرا(س) دایر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha