پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سلطانی فر

حوزه/ معاون دبيركل كنفرانس حمايت از فلسطين مجلس شوراي اسلامي تصریح کرد: لازم است از مواضع انقلاب اسلامی در منطقه دفاع کنیم که در این زمینه حضور بیشتر طلاب زبان دان موثر خواهد بود.

سلطاني فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در حاشيه برگزاري همايش شهداي جهان اسلام در حرم رضوي گفت: امروز كشور با توجه به حملات بسيار شديدی كه از جانب استكبار و صهیونیست با نقشه ایجاد تنش و تفرقه در منطقه وجود دارد، در شرايط حساسی است و بنابراین، ایجاد يك وحدت و يكپارچگي داخلي و خارجی در بین مردم و مسئولین در اين منطقه لازم است.

وی با اشاره به اهمیت موقعیت خاص منطقه و جهان اسلام در عرصه بین الملل، گفت: دشمنان اسلام  به دنبال بر هم زدن اتحاد و همدلی کشورهای هم سو، از جمله با گروه های شیعیان حزب الله لبنان، عراق، سوریه و یمن است.

معاون دبيركل كنفرانس حمايت از فلسطين مجلس شوراي اسلامي افزود: باید این ارتباطات را در کل منطقه تقویت کنیم، زیرا اسرائیل و آمریکا می خواهند این انسجام و همدلی را برهم بزنند در حالی که وحدت در میان امت با توجه به موقعیت پیچیده ای که جوامع اسلامی در آن قرار دارند، نیاز است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که حضور حوزویان در عرصه بین الملل چقدر موثر است؟ گفت: هر کدام از اقشاری که در جامعه حضور دارند،  به نوعی در خط مقدم دفاع می کنند و رسالت خاصی دارند و در این میان، روحانیت در منطقه و جمهوری اسلامی همیشه نقش پیشرو دارد.

سلطانی فر با اشاره به اینکه روحانیت همیشه نقش هدایت گری داشته است، تاکید کرد: با توجه به دسیسه هایی که دشمن علیه فرهنگ جبهه و مقاومت، امروز روحانیت حتی از اوایل انقلاب بیشتر می تواند در عرصه بین الملل حرف داشته باشد و در میان مردم ملل مختلف موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی توانسته است با وحدت در بین مذاهب، قومیت ها و نژادها در مقابل توطئه های دشمن مقاومت کند، افزود: لازم است از مواضع انقلاب اسلامی در منطقه دفاع کنیم که در این زمینه حضور بیشتر طلاب زبان دان موثر خواهد بود.

معاون دبيركل كنفرانس حمايت از فلسطين مجلس شوراي اسلامي تصریح کرد: امروز طلاب و مبلغان در عرصه بین الملل در تشریح مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار موثر هستند.

سلطانی فر همچنین درباره مواضع دیپلماسی کشور در مقابل اسارت و سلب تبعید رهبران شیعه در برخی کشورها گفت: آل خلیفه، آل سعود و سایرین متوجه قدرت، حضور و تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در منطقه شده اند. صهیونیست و آمریکا نسبت به ایران و کشورها و جوامع همسو با عقاید نظام اسلامی در صدد ایجاد تفرقه هستند و از تمام ابزار و روش ها برای تضعیف قدرت علمای اسلام در منطقه بهره می برد تا کاهش گرایش جوامع به دین اسلام به خصوص مکتب تشیع را دنبال کند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha