جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ آغاز به کار مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم امام سجاد(ع) در امامزاده شاه جمال(ع) قم

حوزه/ جمعی از شرکت کنندگان در طرح حفظ شبانه روزی یک ساله قرآن کریم با تاکید بر این که حفظ قرآن و نفس کشیدن در این حال و هوا ، بالاترین توفیق است، خواستار لزوم حمایت همه جانبه از طرح ها و فعالیت های قرآنی در کشور شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، چندی پیش دومین دوره طرح شبانه روزی حفظ یک ساله کل قرآن به همت مرکز امام سجاد(ع) وابسته به موسسه فرهنگی قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) و البته با همکاری و مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در امامزاده شاه جمال قم برگزار شد؛ طرحی که به گفته حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر شاهسونی ، مدیر این موسسه در 32 مرکز شبانه روزی موسسه بیت الاحزان در سراسر کشور برگزار شده و دستاورد آن تاکنون تربیت بیش از 2 هزار حافظ کل قرآن کریم بوده است.

در حاشیه مراسم افتتاحیه دومین دوره این طرح در استان قم فرصتی دست تا با تنی چند از مسئولان و نیز جوانان و نوجوانان شرکت کننده در این طرح ، گفتگویی دوستانه داشته باشیم.

حضور پررنگ طلاب جوان در طرح حفظ کل قرآن

حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا لیمویی، مدیر مرکز شبانه روزی حفظ قرآن شبانه روزی امام سجاد (ع)، با بیان این که اول مرداد ماه سال گذشته این طرح برای اولین بار در قم به این شکل آغاز به کار کرد، گفت: سال گذشته ما 17 قرآن آموز داشتیم که به لطف الهی همه آن ها در مدت یک سال حافظ کل قرآن شدند که از این تعداد 12 نفر آن ها طلبه هایی بودند که از سراسر کشور برای حفظ قرآن به قم آمدند و بقیه نیز که مشتاق تحصیل در حوزه بودند، بعد از این یک سال که از مدارس خود مرخصی تحصیلی گرفته بودند، به کسوت طلبگی درآمدند.

وی افزود: رمز موفقیت این بچه ها در این یک سال، اجرای برنامه ها به صورت دسته جمعی و هدفمند بوده است و این که به غیر از پنج روز مرخصی در کل سال حتی تعطیلات نیز در اختیار مرکز بودند و ما شبانه روزی برای آن ها برنامه داشتیم.

اجرای همزمان برنامه های حفظ و تفسیر قرآن

حجت الاسلام لیمویی همچنین اظهار داشت: بی شک برگزاری دوره حفظ کل قرآن در داخل امامزاده و توجه همزمان به قرآن و عترت در کنار هم توأم با برکات فراوانی برای قرآن آموزان است، ضمن آن که ما علاوه بر بحث حفظ قرآن که در طول روز هشت ساعت وقت آن ها را می گیرد، برنامه مرور محفوظات و نیز حفظ جدید را داریم و همچنین دو صفحه ای که بچه ها از قرآن در طول روز حفظ می کنند، برنامه تفسیر همین آیات را نیز در مرکز داریم.

وی گفت: امسال 120 نفر از سراسر کشور در دوره دوم ثبت نام کردند که از این تعداد 60 نفر وارد دوره آزمایشی 50 روزه شده اند که بعد از این مدت؛ هر تعداد که مستعد باشند و در دوره آزمایشی موفق باشند، می توانند در دوره یک ساله طرح شرکت کنند.

نفس کشیدن در فضای قرآنی ، بالاترین توفیق است

مهدی دهقان آزاد، دانش آموز کلاس یازدهم رشته علوم انسانی که از کرج برای حضور در این طرح به قم آمده با بیان این که از طریق فضای مجازی با فعالیت های این مرکز و اجرای این طرح آشنا شده است، ابراز کرد: البته بنده پیشتر هم در زمینه حفظ قرآن فعالیت داشتم و در حال حاضر نیز حافظ چهار جزء قرآن کریم می باشم اما حضور در این برنامه را توفیق بزرگی می دانم برای هر کس که در ساحت نورانی قرآن کریم بخواهد نفس کشیده و با حفظ کل قرآن ، زندگی اش را بیش از پیش رنگ و بوی قرآنی بدهد.

حسین جلالی ، دانش آموز کلاس نهم از شهرستان جغتای استان خراسان رضوی است که با معرفی برادر خود به قم برای حضور در این طرح آمده و معتقد است: سعادت دنیا و آخرت در سایه قرآن و اهل بیت(ع) میسر است و من به هم سن و سال های خودم به طور جدی پیشنهاد می کنم که حتماً در چنین دوره ها شرکت کنند و از برکات آن غافل نشوند.

وی افزود: در شرایط حساس کنونی ما باید با جدیت در این گونه برنامه ها شرکت کرده و به ندای مقام معظم در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در سایه قرآن و اهل بیت(ع) لبیک بگوییم.

تشویق و ترغیب خانواده بسیار مهم است

مهدی عسکری ، دانش آموز 17 ساله اهل شهریار است که در حال حاضر حافظ سه جزء قرآن می باشد و بسیار علاقه مند است که در یک سال آینده حافظ کل قرآن شود.

وی نیز گفت: قبل از هر چیز به نظرم، نقش خانواده در علاقه مند کردن بچه ها برای حضور در دوره های حفظ قرآن بسیار مهم است و خود من هم در خانواده ای بزرگ شدم که این مسایل در آن اهمیت زیادی دارد و پدر و مادرم هم مرا تشویق به حضور در این دوره یک ساله و گرفتن مرخصی از مدرسه مان کردند

.

علی بیات، طلبه پایه ششم حوزه که خود حافظ کل قرآن است و در این دوره به عنوان استاد و مربی در کنار قرآن آموزان است، تاکید کرد: بی شک برگزاری دوره های حفظ قرآن کریم در کل کشور از جمله شهر مقدس قم ، حرکت در مسیری است که مقام معظم رهبری و علما و مراجع تقلید بر آن تاکید دارند و قطعاً این فعالیت ها مورد رضایت خدا و اهل بیت (ع) است.

موج قرآنی در کشور و امیدواری به آینده

وی با ابراز خرسندی از این که در سال های اخیر ، یک موج قرآنی در کشور در زمینه حفظ و ترتیل و مفاهیم قرآن شکل گرفته است، گفت: باید کاری کنیم که همه آحاد جامعه به خصوص نسل جدید از برکات بی پایان قرآن و عترت بهره مند شوند و قطعاً برگزاری این دوره ها ، گام بسیار خوبی در راستای تحقق این هدف مقدس است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha