جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
میثاق همدان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان گفت: تهذیب نفس مهم ترین هدف طلاب در حوزه های علمیه به شمار می رود و طلاب باید در مرحله نخست به تهذیب نفس برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه همدان و نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان در جمع طلاب جدید الورود دوره اختبار و تثبیت حوزه علمیه همدان در مدرسه علی ابن ابیطالب(ع) ملایر، گفت: طلاب جدید الورود باید با راه طلبگی همچون موانع، مشکلات و اهداف این راه آشنا شوند.

مدیر حوزه علمیه همدان تصریح کرد: دوره تهذیبی میثاق طلبگی فرصت خوبی برای آشنایی با حوزه علمیه است و مسؤولان حوزه نیز در این دوره افراد مناسب و با شرایط را در حوزه علمیه تثبیت می کنند و تهذیب نفس مهم ترین هدف طلاب در حوزه های علمیه به شمار می رود و طلاب باید در مرحله نخست به تهذیب نفس برسند.

آیت الله موسوی اصفهانی در ادامه با اشاره به ضرورت تحصیل و پژوهش در زندگی طلبگی اظهار داشت: طلاب باید در کنار تهذیب نفس خوب درس بخوانند و همچون علمای ربانی زندگی عالمانه داشته باشند تا در زندگی طبگی موفق عمل کنند و طلاب علوم دینی سرباز امام زمان(عج) محسوب می شوند و باید در این راه که راه انبیا است جان برکف باشند.

وی افزود: ولایت مداری وانقلابی گری از مهم ترین شاخصه های طلاب به شمار می رود و طلاب یاید در راه ولایت و دین فعالیت داشته باشند، راه طلبگی با تن پروری و تنبلی سازگار نیست و طلاب باید راه تحصیل علم و تهذیب نفس، با جدیت حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha